Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 5 november 2012

Veckans Citat: Eric Bloom, Blue Öyster Cult

Veckans Citat hämtar ganska ofta sina pärlor från boken "Sex, droger och tinnitus - Satansverserna" av Klas Ericsson.
Den borde du köpa.
Där finns nämligen en hel del roliga uttalanden från de vanliga misstänkta (Ozzy, Lemmy...), samt även de lite mindre bredkäftade artisterna. De som är lite i skymundan.
Eric Bloom, Blue Öyster Cults frontman, är ju en sån.
Bandet är för min del närmast facit när det gäller one hit wonders (den enda låt jag kan med dem är "Don't Fear The Reaper", sen är det blankt), och därför är det kul att kika lite närmare på ett citat från just Eric.
Kommer här:

"Ibland skrev tidningarna typ "jag skulle inte vilja möta Eric Bloom i en mörk gränd". Det var lite löjligt eftersom jag är 160 lång och väger 70 kilo."
Eric Bloom, Blue Öyster Cult

Kul - och, till sist... visst blir alla hårdrocksgrupper lite tuffare med prickar över bokstäverna?
jag menar, Blue Oyster Cult låter betydligt anonymare och tröttare än Öyster Cult!

2 kommentarer:

  1. Intressant hur det kan skilja sig. För mig är BÖC stora hjältar med en otrolig låtskatt i bagaget. :-)

    Dessutom är Eric storspelare av WOW, det kanske är i dom digitala gränderna som han är farlig. :-)

    SvaraRadera