Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 8 november 2012

Jag och Stone Sour


 Stone Sour har precis släppt nytt. Del ett av två i släppet "House Of Gold &Bones", och precis som vanligt har jag inte direkt hängt på låset. Hade i stort sett glömt att bandet var på g med nytt, men så fick jag en kopia av just senaste given av R2.
Det är lite så med mig och Stone Sour. När jag spelar dem så tycker jag ju att det är bra, men det blir liksom inte så ofta. Konstigt nog.
Förra given "Audio Secrecy" fick bra betyg i min recension, och skivan är ju bra... men har ändå försvunnit i tiden mellan då och nu. Inte heller pallrade jag mig iväg och kollade in giget senast, och i ärlighetens namn så misstänker jag att det kommer fortsätta på den inslagna vägen. Alltså, att jag diggar det jag hör men inte riktigt tar det till mig så pass att jag skulle välja just en platta med Stone Sour när jag står framför hyllan och funderar.

Andra given med bandet, "Come What(Ever) May" har jag en lite annan relation till, det var den plattan som spelades intensivt som referens när jag skulle välja stereo. I alla fall låten "Zzyxz Rd.", och det konstiga är alltså nu - den plattan spelar jag nog oftare än "Audio Secrecy", men den senare är ju klart bättre. "Come What(ever) May" är egentligen rätt träig, med några få guldkorn på sig, men har ett litet emotionellt koppel för min del, eftersom stereoköpet är förknippat med köp av hus och att familjen satte ner rötterna.

Hur "House Of Gold & Bones" kommer stå sig återstår att se, jag har faktiskt knappt hunnit lyssna på den alls än, men man kan ju tyvärr misstänka att det blir lite samma sak. Alltså att skivan smakar bra men att jag ändå glömmer bort den ganska fort efteråt.

Den som hänger med får se. Tills dess vill jag veta om ni också har sådana band, som ni egentligen tycker är bra men det aldrig blir att ni lyssnar på?

5 kommentarer:

  1. Jag håller med. Det är inte dåligt å något sätt, men det saknas något som griper tag i själen. Känns lite för artificiellt på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Har också hört några låtar här och där och tycker det låter helt OK men är fullständigt ointresserad av detta band.
    Känns verkligen inte som nåt speciellt!

    SvaraRadera
  3. Artificiellt. Det var ett bra ord. Kanske är det precis det ord jag letar för att beskriva min relation med bandets skivor. I alla fall mellan jag lyssnar, när jag lyssnar är jag ju lite av ett fan.,.

    SvaraRadera
  4. Det är inte dåligt men innehåller inte något som får mig att fastna och komma tillbaka. Grått. Jag känner på samma sätt inför Gojira, de maler på ganska duktigt men det blir aldrig mer än så.

    SvaraRadera
  5. Det är ju sjukt bra! Och kanske världens bästa sångare....

    SvaraRadera