Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 10 november 2012

The Blog Awards och andra nyheter...

Blog Awards. Vete fan om det finns något sånt egentligen, men just nu rullar det i alla fall runt en liten "vi tycker om varandra och är med i klubben för inbördes beundran"-grej som går ut på att dela ut Awards. I löv Jor Blog. Jag fick en, av Spader Ess, och det var väldigt snälla ord han gav, så jag tänkte passa på att skylta lite med bilden ovan och skicka det hela vidare.
I vanliga fall är jag inte så mycket för det där, att skicka sådana där betygelser vidare (är det inte lite kedjebrev över det hela?), men denna gång passar det rätt bra.
Dels vill jag berätta lite om vad som händer på Metalbloggen, och dels tänkte jag tipsa om lite udda läsning om ishockey, när jag nu skickar vidare Awarden. 

Okej?

Mina utmärkelser går då till:

Håkan Blogg
En blogg om livet som misslyckad/lyckad Skelleftebo. Stor svart humor utlovas, likväl som ytterst sporadiska uppdateringar.

Hockeysveriges Robert Pettersson
Sveriges bästa hockeyblogg. Välskrivet, välinformerat, och med en skönt dryg inställning om att skribenten ifråga verkligen vet bäst. Det gör han oftast också...

Hockeysveriges Peter Sibner
Peter är inte bara central för hela Hockeysverige och håller ihop det hela bakom kulisserna, han har också förmågan att skriva otroligt insiktsfullt och kärnfullt på samma gång. Hans texter är förmodligen en våt dröm för skribenter som Magnus Nyström på Expressen.

Norrans Hockeyblogg
Heeeeelt ointressant om man inte gillar Skellefteå AIK, men för oss som gillar laget är det en ständig källa till information. Hygglig sådan. Den är tyvärr rätt kasst skriven, men vad gör man?

Plissken
Död ett tag, numera uppstånden. Ruggigt snygg blogg, och återigen med fokus på världens bästa lag - Skellefteå AIK!

Okej, fem bloggar som inte har ett smack med hårdrock eller ens musik att göra, och som förmodligen kommer att vara en dead end för det där med att skicka grejor vidare. Det är dock samtliga sidor som jag följer, och som jag tycker förtjänar lite tid i rampljuset.
När det gäller andra musikbloggar och vänner i den digitala världen så finns det sådana också, kan man säga. Du hittar dem i serien "Blogg I Fokus" under Arkivet för långa artiklar.
Nå, det om detta.
Nu ska vi göra något så ovanligt som att titta lite närmre på den här bloggen.
För det första kan du notera att det finns lite nya och uppdaterade adresser i listan över Mera Läsning här i marginalen till höger. Tillkomna är bloggar som jag följt ett tag men inte orkat lägga till (ren och skär lathet, jag vet!), samt nya under av nöje som jag hittat. Noterbart är t ex just Spader Ess, Doomionista och Flyg, Audio & Vision. Fina saker!

Bloggen rullar på hyggligt. Det har blivit inlägg varenda dag sen jag började på nya jobbet, men det beror mest på att alla serier (Remasters, Live!, Veckans Tips, Veckans Citat) är färdigskrivna sedan tidigare samt... ja... slumpen. Som det ser ut kommer det nog inte att hålla i sig, gissar jag. Det kommer nog också att bli lite förändringar, främst till årsskiftet. Serier som redan nu klingat av och försvunnit är t ex Mest I Spelaren, och som trogna läsare noterat så är det inte speciellt ofta ni får någon Tvekamp, Lördagslyx eller Blogg I Fokus. Det blir lite så, även om jag nog vill ändra Metalbloggen till att kanske bli färre och längre inlägg. Om jag orkar och hinner (det tar på krafterna att byta arbete, visar det sig!), och i huvudet har jag en serie på gång där fokus ligger på nostalgi och djupdykningar i gamla minnen. Den blir dock rätt ambitiös om det blir något, så tiden får utvisa om det går i lås.
Ganska många av er läsare hänger dessutom med.
Runt 2000, 2500 i veckan är normalt, och man märker på kommentarerna att det finns riktiga långvägare av er.
Vilket tar oss till slutfrågan i detta inlägg.
Kommentarerna. 
Är de svåra att lämna?
När jag försöker på en del andra bloggar så är det ibland så jäkla svårt att se de där små kryptiska tecknen som man ska ange för att berätta att man inte är en robot att det fan inte går, speciellt inte om man sitter på en iPhone med liten skärm.
Är det så här med, om ni försöker kommentera?

Med tanke på hur Fejsbook ändrar sina inställningar så att ni nästan inte kan se inlägg härifrån så enkelt och ge feedback där, så jag undrar lite hur ni upplever kommunikationen??

4 kommentarer:

  1. Jag gav awarden till Spader Ess. Det kändes bra att den kom hit.

    Jag tycker att du med gott samvete kan lugna ner tempot lite på bloggen. Hellre väl genomtänkta inlägg 1 gång i veckan en 1 slarvigt/trött inlägg om dagen.

    Jag har inga problem att lämna kommentarer men det kanske beror på att vi ligger på samma plattform.

    SvaraRadera
  2. Har heller inga problem med kommenterandet här, antagligen av samma anledning som CrimsonAnna. Har själv inga extra funktioner påslaget för min egen del för att förhindra robot-meddelanden. Tycker att det inbyggda skräpfiltret tar det mesta som jag inte vill ha. Dock verkar det som det rensar bland det jag vill ha med, för det kommer inte så mycket kommentarer som jag vill ha. :-)

    Vad det gäller facebook så likade jag just nu dig. Använder det mest för att hålla koll på och lite kontakt med band annars. Kanske kan bli något mer aktivt, vem vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt för Awarden förresten. :-) Gillar egentligen inte heller kedjebrevs tänket, men jag blev så smickrad över att ha fått min första utmärkelse. Tack Crimson!

      Today the folkparks, tomorrow the world, som någon vis man sade en gång...:-)

      Radera
  3. CrimsonAnna -> Tack för den långa tanken. Och kanske skulle jag vara lite merordig, det är ju inte så att någon tvingat mig att skriva inlägg ofta. Det har ju varit ett eget val, och blir det ändring på det så är det också ett eget val. Vi får se! :-)

    SpaderEss -> haha, du är "förlåten"! :-) Det var ju kul och smickrande att få Award!

    SvaraRadera