Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 12 november 2012

Veckans Citat: Alice Cooper

Ni vet hur det kan bli ibland.
Alltså, en del legendarer fastnar bara inte för egen del, eller så är de före din tid.
Ni har säkert andra, jag har Alice Cooper.
Visst, jag fattar att det finns sjukt mycket bra musik av karln (kompisen Per har exempelvis upptäckt att han råkar stå bakom nästan alla bra låtar i skräckfilmer från 70-talet, typ) och att han var så otroligt viktig för att akter som W.A.S.P och KISS skulle bli vad de blev, men ändå.
Det har liksom inte blivit av att jag verkligen satt mig in i materialet, och egentligen kanske det är lite skumt. Speciellt om man betänker hur tidigt ute man var med en spektakulär scenshow, och hur mycket jag egentligen gillar sånt?

"Folk som inte sett oss live blir lite chockerade.
Dom tror att Alice Cooper är någon slags kvinnlig folksångare.
Dom förväntar sig inte hela paketet med giljotiner och avhuggna huvuden och döda bebisar."
Alice Cooper

Eh... nä. De gör antagligen inte det.
Tror ni pojkarna i Mayhem, Watain och Gorgoroth har tagit efter också?

1 kommentar:

  1. Han är otrolig live och vilka album samt låtar sedan!
    Han var också ganska "först" med Corpsepaint...

    SvaraRadera