Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 29 september 2011

Det, mina vänner, var en utmaning!

Åh herregud.
Det låter minst sagt jävligt illa det här samarbetet Metallica och Lou Reed klämt ur sig. I alla fall om man går på första låten som släppts.







Det är precis som Metallbibilotekarien skrev så uselt att det är med tvekan man publicerar videon istället för bara en länk, men jag gör det ändå.
I samband med lanserade nämligen Jonte en furstlig utmaning.
kan undertecknad hitta ett sämre släpp i år så bjussar han på öl - och jag gillar öl.
Det där måste synas.
Trots att det verkligen är en grannlaga uppgift, för det här är verkligen inte bra.
Min spontana tanke går till Queensryches senaste hissmusik, men i övrigt är det blankt.
I've got nothing.
Jag är helt enkelt mållös över vad "The View" är. Hur tänkte de alls, Metallica? Eller för den delen Lou Reed?

Nå. nu blir det till att lyssna på skräp. The game is on, Jonte!

4 kommentarer:

  1. Haha, jag ser nästan fram åt att förlora - min destruktiva sida är faktiskt rätt nyfiken på att höra musik sämre än det här skräpet.

    PS: Och trots att Queensryche nya är lika spännande som att titta på en sovande ko så är den inte ens i närheten...

    SvaraRadera
  2. Mmm...men man kan faktiskt inte bedöma uselheten i Metallica-projektet på bara en låt. Inte som Queensryche massmisslyckande.
    Hävdar jag i ett desperat försök att vinna...
    ...och fortsätter gräva.

    SvaraRadera
  3. Okej, sant - i en teoretisk kontext. Men med tanke på att 'Tallica/Reed valde just det spåret som singel säger kanske något om hur resten av materialet kommer låta.

    Jag tror undergången är relativt nära nu.

    SvaraRadera
  4. Ja, om denna låten summerar resten av plattan, så är det något som är riktigt snett ute i skivsläppsdjungeln.

    Särskilt som det varit så mycket snack om detta projekt.

    SvaraRadera