Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 17 september 2011

Hårdrockskväll 2012 - Omröstning!

Idag smäller det.
Det är dags för Hårdrockssamfundet att välja vilka kategorier som ska avhandlas på den kommande Hårdrockskvällen. Härligt!
Som vanligt är det 7 kategorier som ska röstas fram, och de kompletteras av det stående inslaget ”Bäst Just Nu” som åttonde och sista låt.

Jag är lite av sammanhållande för omröstningen detta år, så poströsterna från de som inte kan medverka har börjat strömma in, och jag kanske kan skönja en bild av vilka alternativ som är populära.
Inte för att det spelar någon roll för fördelningen av mina egna poäng.
Jag har sedan ett tag tillbaka valt hur jag ska fördela de 10 poäng som jag förfogar över, och så får vi se hur det slutar.
Det finns ju en del att välja på.
Spontant känner jag att några av följande kategorier ligger bra till för att sno hem mina röster:


Nummer 2 - Bästa Ballad
Nummer 5 - Bästa Extraknäck/Gästspel
Nummer 12 - Bästa låttitel
Nummer 16 - Bästa Pudelrock
Nummer 18 - Bästa Amerikanska Akt
Nummer 27 - Största Besvikelse
Nummer 29 - Bästa Liveupplevelse
NUmmer 30 - Spelglädje
Nummer 33 - Bästa/Mest Passande Produktion
Nummer 34 - Bästa Trumspel
Nummer 38 - Still Going Strong (minst 25 år!)
Nummer 39 - Bästa Comeback/Återförening
Nummer 43 - Sämsta Produktion
Nummer 44 - Kvinnlig Fägring
Nummer 45 - Akt Jag Missat Live

...men... vänta nu... det där var ju alldeles för många. Fler än tio, och grejen är dessutom den att om man delar ut endast en poäng till alla så är väl risken stor att man inte får med en enda.
Detta tarvar tankeverksamhet.
Inte så många timmar kvar heller. Hugaligen....

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig kväll!
    ha det gött!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, alltid svårt med såna omröstningar... Ha en go kväll!

    SvaraRadera