Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 20 september 2011

Johan Hegg - Sveriges Bästa dödsmetallröst?

Du har väl inte missat enkäten som rullar på Werock just nu, den om vem som besitter Sveriges bästa dödspipa?
Bland alternativen finns tungviktare som LG Petrov (Entombed), Mikael Stane (Dark Tranquillity) och Mikael Åkerfeldt (). För egen del hade jog Åkerfeldt som högst på listan förr, men just nu vete fanken. Om jag ska gå på absolut dagsform så säger jag nog Johan Hegg, Amon Amarth - och så har jag också röstat!
Jag gillar den gubbens grova och mörka growl, samtidigt som man faktiskt hör vad han sjunger!´
Glöm inte att lägga din röst.

Och, på tal om röst... hittade denna i Sweden Rock Magazine.


Liknar den här rätt mycket va?
Jag har ju inga som helst hämningar vad gäller att stjäla material eller kopiera bra upplägg - men denna gång är jag faktiskt oskyldig. Det är slumpens skördar, helt enkelt.

Noterbart är ju kanske att Sweden Rock inte ens har med Mastodon som ett alternativ...

2 kommentarer:

  1. Mikael Åkerfeldt i Opeth och Bloodbath föll min röst på.
    Du glömnde också skriva grupperna utan har bara () i inlägget.

    Blir det sämmre för det?
    Knappast!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!
    Ja, där ser man. Hade skrivit Operh och lagt in en länk, men jag gissar att istället för att kopiera in länken så tryckte jag på fel knapp när "Opeth" var markerat... Hepp, hela namnet borta!
    :-)

    SvaraRadera