Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 5 maj 2012

Det perfekta sällskapet en lördagskväll...

 Ahhhhhh... familjen på väg i säng så sakta, och det är dags att plocka fra mdet perfekta sällskapet e lördagkväll. Nä. Det är inte en massa folk, inte om man jobbar i det yrke jag gör.
Det är en emotsedd skiva och en jävligt god Pale Ale.
Lite ensam tid.
Alone time a la Rebel Angel.
Skivan är High On Fire. Du hittar recensionen av 2010 års bästa platta, föregångaren "Snakes Of The Divine" här, och vill du läsa mer svammel om skivor och öl så kollar du in den synnerligen förvirrade Lördagslyx som behandlade just Malt, Humle, Jäst och Distade Gitarrer..

Så, hur bra är Matt Pikes senaste verk?
Bra.
Så bra att detta var en av de absolut senaste uppdateringarna jag var tvungen att klämma ur mig på Fejjan. Mitt i Ståckhålms bilköer.

Recension så småningom, men antagligen på Werock. Som om du bryr dig, bara du får läsa den, eller hur?
Nå.
Stay tuned. Och till dess - njut av en god öl eller två...!

5 kommentarer:

  1. Sierra Nevada Pale Ale! Nice, fast jag föredrar deras Torpedo. Själv lyssnar jag just nu på Leprous och dricker Brewdog Punk IPA. Det är inte dumt alls.

    SvaraRadera
  2. High On Fires nya är grym. King Of Days är förmodligen årets bästa låt. Skulle nog tänka mig en Flying Dog imperial porter till :)

    SvaraRadera
  3. ...Brewdog Punk IPA är fin. Torpedon likaså. Men Flying Dog Imperial Porter har jag inte provat...!

    SvaraRadera
  4. Flying dog är finfin:) tycker de flesta BrewDog ölen är topp. Har inte provat Tokyo. Nån som provat den?

    SvaraRadera
  5. ....nope. Men jag lägger märke till att det dör med god öl, det är något som intresserar folk.
    Och eftersom jag lagt ner Maltbloggen kanske man skulle skriva lite mer om det, måhända?

    SvaraRadera