Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 28 maj 2012

Veckans Citat: Hansi Kürsch, Blind Guardian

Veckans Citat rullar vidare.
Här hittar du blandat med korta citat, långa citat och utdrag ur sångtexter.
Denna vecka är det dags för tyske Hansi Kürsch från Blind Guardian att ge lite visdom från sitt liv, på avdelningen..."sport och alkohol hör inte ihop, men det gör hårdrock och alkohol". Typ.

"Som yngre brukade jag bara spela fotboll.
Sedan drack jag min första öl och då sket jag plötsligt i fotbollen och köpte en gitarr"
Hansi Kürsch, Blind Guardian

Jasså, utan den ölen kanske vi inte fått se ovanstående bild?
(den är förresten snodd på Flickr, av en som heter Mosh Hard... kolla in där för mer snygga bilder på rock'n'roll-gubbar).
Kanske är tur det. Själv har jag faktiskt aldrig riktigt satt mig in i just Blind Guardian. Vete fan varför, men det har liksom inte blivit av...
Har jag missat något?
Om ja, var börjar man?

För övrigt är jag på väg till Värnamo idag, av alla ställen. I tjänstens vägnar, men det roliga är att Black Barrel Smoke hörde av sig och ska ha premiärlyssning av sin kommande platta... i Värnamo... den veckan. Tillsammans med Dethrone, om jag minns rätt. Kul sammanträffade, hade fan varit kul att svinga en bägare med gängen.
Funkar dock inte denna gång - men det är en ruggigt kul bisak med denna lilla blogg. Kontakten med alla er dårar och metallskallar ute i landet!

4 kommentarer:

  1. Börja med "Imaginations from the other side", sedan kan du ta "Tales from a twilight world" och sedan de två första skivorna "Battallions of fear" och "Follow the blind". När du sedan även avverkat "Somewhere Far Beyond" och "Nightfall in Middle-Earth" så behöver du inte ödsla tid på resterande skivor.

    SvaraRadera
  2. Håller med Jarno och vilket bra citat han klämmer ur sig.

    SvaraRadera
  3. hahaha hårdrock och sprit passar inte ihop

    SvaraRadera
  4. Själv har jag alltid undrat om Hansi verkligen säger "eine kaffeetasse Düsseldorf" på den liveplatta med Blind Guardian som kom ganska tidigt i deras karriär. Låter lite för random att säga "en kaffekopp Düsseldorf" till sin publik, så frågan är vad han egentligen säger?

    Annars så håller jag med Jarno. Fast om man verkligen ska hårddra det så räcker det med Imaginations from the other side och Somewhere far beyond tycker jag.

    SvaraRadera