Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 8 maj 2012

Maj/Juni 2012 - Ahhhhhhhh.... Overload!!!

Okej, kan vi vara överens om en sak?
Maj och juni 2012 kommer antagligen att gå till historien som en av de musikintensivaste perioderna någonsin. Så mycket fantastisk musik som släpps nu är rent av kriminellt, och det är inte helt lätt att hinna med i svängarna direkt...

Sen tidigare denna period försöker jag assimilera Paradise Lost, Soen, Accept, High On Fire, Black Breath, Alcest, Odyssey, Lakei, Unleashed och Van Halen in i min skivsamling, och det finns inlagda beställningar på Huntress och Moonspell. Fint så, det räcker långt till många timmars fantastisk lyssning och en hel del recensioner.
Sen landar nya Close-Up i lådan, och då slås man av hur galet mycket bra musik som jag antingen just missat, eller som ligger runt hörnet.
Kolla in "måste-köpa"-listan...








Ni fattar va?
Det kommer att kosta stål. Det kommer att kosta blod. Det kommer att bli bra.
Sound Pollution och Record Heaven - here I come!

Ska vi avsluta det - och sparka igång lördagen - med lite video?
Låt oss. Grand Magus och Kreator, måhända?



...inte illa, eller hur? Nu saknas det väl bara att man upptäcker en ny kärlek mitt i alltihop. Musikaliskt, då, vill säga. På det privata planet känns den delen helt klar sen tidigare...

16 kommentarer:

  1. ...och det tog ju lång tid innan jag kom på att jag missat GOJIRA.
    Orkar inte ändra inlägget, men det får väl stå som bevis på hur sjukt bra musikklimatet är just nu då...

    SvaraRadera
  2. min favorit gruppp svenska shining släpper två skivor i år.en ep och en vanlig skiva:)

    SvaraRadera
  3. Sabaton och Sonata Arctica släpper nytt. Är lite skeptisk till förstnämnda men Sonata:)

    SvaraRadera
  4. Då passar det ju bra att citera Zombiekrig: "Håll käften, ge mig dina pengar!"

    SvaraRadera
  5. Jomen, ibland känns musikscenen väldigt vital trots de stora skivbolagens ständiga kverulerande...:-)

    SvaraRadera
  6. Jag kan bara hålla med dig, i bland önskar jag att jag var lite mer enkelspårig i min smak, detta är ju iofs skit kul men det lär eka tomt i läderpungen när det väl blir sommar.

    SvaraRadera
  7. ...och då måste du ändå ha kvar pengar till sommaren:
    http://www.youtube.com/watch?v=AD42qEB_IdA

    BARONESS kommer med nytt. Missa för allt i världen inte det!

    SvaraRadera
  8. Du kan skippa Marduks senaste. Tycker den är en enorm besvikelse och otroligt ljummen för att vara just Marduk. Wormwood och experimentlustan däremot, jävlar! Här är det bara gamla hjulspår.

    SvaraRadera
  9. INTE att förglömma Rize of the Fenix! Första albumet sen 2006 med TENACIOUS D!! :D

    SvaraRadera
  10. Tom S -> Hm. Mitt absoluta favoritalbum med Marduk är dock "Rom 5:12". Hur rankar du den jämfört med Serpent Sermon?

    SvaraRadera
  11. ...och vill man ha bra black metal just nu kan kanske Watains livegiv "Opus Diaboli" vara det bästa köpet just nu ändå!!

    SvaraRadera
  12. förstår inte grejen med watian.dem är bra men inte det bästa black metal bandet.det är ju trots allt bathory

    SvaraRadera
  13. Vill man köpa black metal så bör man köpa Mglas skiva "With Hearts Towards None". Riktigt bra!

    SvaraRadera
  14. Freddy -> Då måste du lyssna mer på Watain, annars missar du nåt...

    Jarno -> Tack för det. Kollas upp!

    SvaraRadera
  15. nee har hört tillräckligt.bathory slår dem i alla väder och svenska shining slår dem oxå

    SvaraRadera
  16. Jag håller med Jarno. Detta är inte black metalens år men är det någon skiva som jag redan nu kan säga kommer bli årets bästa black metal-platta (ja t o m DEN bästa plattan) är det just poiska Mglas "With Hearts Towards None".

    Rom 5:12 är riktigt bra i mina ögon oxå. Serpent Sermon hamnar under i mitt tycke.

    SvaraRadera