Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 25 maj 2012

Jag är en av Ozzy's kompisar!

 Ikväll smäller det. Det skulle ju ha varit Black Sabbath, men så blir det inte. Istället får jag vara en av Ozzy Osbournes kompisar och rida på galenskapståget.
Först var jag besviken som fan, men nu har det lagt sig lite.
Inte mycket att göra åt. Och man får vara glad ändå.
Dessutom blir saker som bilden ovan peppande.
Den är tagen från Thetania på Tune Of the Day, och föreställer scenbygget inför kvällens spektakel.
Fint väder, lite mat och en god öl eller två, Ozzy på scen... jodå, det här blir nog fint.
Man måste ju också försöka bräcka R2 och Magnus H som kollade in Metallica i Oslo nyss. För typ 16:e gången, och visst var nöjda med erfarenheten (även om jag nog tycker det verkade lite skruvat att spela svarta plattan baklänges...?). Det ska jag också bli, fast med bättre låtar från scen... hehe...

Nå, jag hade ju egentligen hoppats på att få höra den här skivan från start till mål. Den snyggaste plattan av alla, och en av de bästa genom alla tider: "Sabbath Bloody Sabbath".

 Det blir det ju inget av. Visst jag fattade egentligen det innan, men ändå..
Istället lär väl setlistan se ut ungefär som i Helsingfors i onsdags:

1.Bark at the Moon
2.Mr. Crowley
3.Suicide Solution
4.The Ultimate Sin (First time played live since 1986)
5.I Don't Know
6.Killer of Giants
7.Shot in the Dark
8.Rat Salad (Black Sabbath song)
9.Iron Man (Black Sabbath song) (with Geezer Butler)
10.War Pigs (Black Sabbath song) (with Geezer Butler)
11.N.I.B. (Black Sabbath song) (with Geezer Butler)
12.Fairies Wear Boots (Black Sabbath song) (With Geezer Butler & Zakk Wylde)
13.Into the Void (Black Sabbath song) (With Geezer Butler & Zakk Wylde)
14.I Don't Want to Change the World (with Zakk Wylde)
15.Crazy Train (with Zakk Wylde)
Encore:
16.Mama, I'm Coming Home (with Zakk Wylde)
17.Paranoid (Black Sabbath song) (With Geezer Butler & Zakk Wylde)

Inte mycket att bråka om. Saknar massor av spår, men vad gör man?
Det är ju inte så att man kan påverka det hela.... kul i alla fall med "The Ultimate Sin", det var som nämnts inte igår. Om det nu är sant, det som står på Setlist
Där hittar man förresten även setlistan på förbandet, Black Label Society.
Med den här killen i huvudrollen.


Zakk Wylde.
Han har jag intervjuat på telefon. Det tycker jag är rätt coolt.
Bilden är från senast han var här (det finns en bildspecial från dess om du vill se mer), och jag förväntar mig att han både klarar att leverera med sitt egna band för att sen stödsjunga Ozzy genom sitt set... som det var en gång i tiden.
Ozzy & Friends.
Det blir nog bra det här!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en underbar kväll! (Även om jag för min del inte kan med den där karl'ns röst, som förstört så många, många bra melodier...;)

    SvaraRadera
  2. Kim -> Kvällen var fin. Det kommer nåt inlägg om det, med lite bilder. Men det kan dröja någon/några dagar..

    SvaraRadera