Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 26 maj 2012

Du har väl koll på...

 ...att Testament snart äntligen släpper "Dark Roots Of the Earth"? Låtlistan ser ut såhär:

1. "Rise Up"
2. "Native Blood"
3. "Dark Roots of Earth"
4. "True American Hate"
5. "A Day in the Death"
6. "Cold Embrace"
7. "Man Kills Mankind"
8. "Throne of Thorns"
9. "Last Stand For Independence"

...att Khoma kommer med nytt? Kim berättar att det är skjutet från sommaren till hösten, men det tycker jag passar bara bra. Khoma passar bäst på hösten!

...att Tiamat också kommer med nytt till hösten? Bandet ska följa upp mästerverket "Amanethes" nu, och det ska bli spännande att se hur man klarar det. det var en helt galet bra platta, och det kan inte vara helt enkelt att följa upp...

...att Sweden Rock Vin nu finns i både vitt och rött? Jag fick hem mina prover i veckan, och staplade upp dem bredvid lite andra buteljer som kommer att få sin dom vad det lider. KISS och Slayers viner.



....att Transubstans nu släpper Jeremy Iron & The Ratgang Malibus fantastiska "Bloom" på lakritspizza, samt att det finns en vinylsplit med Odyssey och Black Pyramid från samma bolag? Gillar man vinylformatet är det inte mycket att bråka om, dte är bara att hala upp lädret och investera! Från samma bolag noteras också att Sideburn är på väg in i studion. Håll utkik...

...att One Inch Giant följer upp sin egenproducerade debut "Malva" och det inställda besöket från Black Sabbath igår med att släppa en hyllning till riffens mästare, Tony Iommi? Själv är jag skyldig bandet en intervju, men jag tycks aldrig få arslet ur vagnen och genomföra den... (har för övrigt två ex av skivan liggande för utlottning också, men det är lite samma sak där...). Ska ta tag i det snart, och det passar ju kanske extra bra med tanke på hur aktuella de är just nu?
Medleyt på YouTube och ser ut som följer.

...att det bara är fyra veckor till Midsommar? Det betyder att det närmar sig slutet på terminen för Veckans Tips, Live! och Remasters. Det kan också innebära slutet totalt sett för serierna, eventuellt sker större förändringar för undertecknad som kommer att inverka på det där. Det får vi se.
Tills vidare är det dock lördag, och kanske undrar du hur gårdagskvällen var? Den med Ozzy & Friends? Det kan du ju undra. Detta meddelande/inlägg är färdigställt i förväg, så det vet inte jag. Eller, alltså, jag vet ju det nu när du läser det, men inte när jag skriver det. Fattar du?
Bra.
Däremot innebär lördagen också ofta en möjlighet att sno några minuter vid datorn, så det kanske laddas upp lite från gårdagen här vad det lider.

Tills vidare... en sista sak som du väl har koll på? Imorgon är det Mors Dag. Glöm inte mamma!

13 kommentarer:

  1. KISS-vinet smakar blåbärssoppa.

    SvaraRadera
  2. Alldeles utomordentligt bra för den som vill betala hundra spänn för blåbärssoppa.

    SvaraRadera
  3. Haha...bra svar! Ska ha det i åtanke när jag provar... :-)

    SvaraRadera
  4. Såg även ett Kiss öl på systemet, fatta kissöl:)
    Vart inget köp;)

    SvaraRadera
  5. Kiss-öl?
    Vad roligt. "nu med mer pissig smak!"

    Jag hade lätt köpt en eller två, bara för att..!

    SvaraRadera
  6. hoppas ingen av dem serierna slutar för ja gillar dem :)

    SvaraRadera
  7. Har mycket höga förväntningar på nya Testament med Gene Hogland.

    Jag tycker KISS vinet var över förväntan och att KISS Destroyer ölen är lättdrycken med en god beska.

    Här är vad andra tyckt:

    Rockvins recensioner i Expressen

    Tre getingar
    Motorhead Shiraz 119kr
    KISS Zin Fire 99kr
    Slayer Reign In Blood Red 119kr
    AC/DC Highway To Hell 119kr

    Två getingar
    Rolling Stones Forty Licks 119kr

    En Geting
    Motorhead Rose vin 119 kr
    Elvis The King 103 kr
    AC/DC Back In Black 119kr

    Överkryssad geting
    Ledin 119kr

    Nicki Wicked, 29, trummis i Crucified Barbara, Sanna Stenvall, 38, radioprogramledare i ”Rivstart” på Bandit Rock och Fredrik Schelin, 39, vinexpert som bland annat grundat Dinvinguide.se har doftat, smakat och bedömt fem rockviner.

    Kent II Edizione Bianco 139 kronor.

    Nicki:”Det smakar fräscht och torrt men luktar svettig strumpa blandat med gula äpplen och fläderbuske. Det passar på en gräsplätt en solig dag.”

    Betyg: 4 av 5

    Sanna:”Det var väldigt smakrikt och lite tyngre. Jag kan tänka mig att dricka det igen.”

    Betyg: 4 av 5

    Fredrik:”Jag noterar florala toner, vit ros, driven frukt, gula äpplen och balanserad citrus. Passar till grillad fisk och en sommarsallad.”

    Betyg: 4 av 5

    Château Miraval Pink Floyd 149 kronor.

    Nicki.”Det luktar sandstrand, havsbris och lite bärigt. Det smakar ganska gott. Etiketten är riktigt snygg.”

    Betyg: 3 av 5

    Sanna.”Det luktar badskumsjordgubbe. Det är lite för torrt. Helt okej men inte det rosévin jag skulle köpa”.

    Betyg: 3 av 5

    Fredrik.”Ett sådär-vin. Jag noterar röda bär, hallon, smultron och en glycerinsötma som försvinner snabbt. Balanserad citrus med blodgrape i slutet och en viss örtighet.”

    Betyg: 2 av 5



    Motörhead Shiraz 119 kronor.

    Nicki.”Det luktar som det sista glaset vin som står i rummet på en efterfest. Det smakar blaskigt. De borde göra whisky i stället.”

    Betyg: 2 av 5

    Sanna.”Det är ganska menlöst. Jag hade förväntat mig ett betydligt mer smakrikt vin.”

    Betyg: 2 av 5

    Fredrik.”Det är tappat för tidigt. Det har oxiderade och jästa toner. I avslutet kommer den oxiderade tonen. Det är inte schysst mot köparen att hälla det här på flaska.”

    Betyg: 1 av 5



    Rolling Stones Forty Licks Merlot 119 kronor.

    Nicki.”Det luktar lite vanilj, bär och svartvinbärsbuske. Det luktar även lite jord och hästblaja. Det är gott – smakar lite strävt.”

    Betyg: 3 av 5

    Sanna.”Det luktar strävt, lite tungt och kryddigt. Jag tror att det är gott till mat. Helt okej men jag är inte överväldigad.”

    Betyg: 3 av 5

    Fredrik.”Generösa röda frukter och bär. Trevligt vin som jag skulle dricka om jag blev bjuden men inte köpa själv.”

    Betyg: 3 av 5



    Kiss Zin Fire Zinfandel 99 kronor.

    Nicki.”Det har en ganska fin etikett. Har inte så mycket doft. Det smakar lite kryddigt och fruktigt. Om man har druckit något annat innan kanske man uppskattar det.”

    Betyg: 3 av 5

    Sanna.”Det är ganska beskt och inte så smakrikt. Det är helt okej men ingen smaksensation.”

    Betyg: 3 av 5

    Fredrik.”Har en syltig känsla med en viss ton av kryddpeppar. Det är ett lättsamt vin men ingen höjdare.”

    Betyg: 2 av 5

    SvaraRadera
  8. Självklart har jag koll på Testament. Grymma gubbar det.

    SvaraRadera
  9. Var finns rockvinerna att köpas? Har ett Pink Floyd-vin men det är det enda jag har fått tag på...

    SvaraRadera
  10. Casos Corner -> Jag tror både Motörhead och Kiss är i Sydtembolagets standardsortiment numera. De andra är beställningsvara, minst 6 flaskor. Gå ihop några stycken, det luriga är att en del är slut och finns inte ens att beställa (typ allt med AC/DC...)

    SvaraRadera
  11. Tror slaget för 2012 års bästa thrash album kommer stå mellan OverKill - The Electric Age och kommande Testament - Dark Roots of Earth

    SvaraRadera
  12. Testaments skiva har ett jäkligt grymt omslag.

    Paketet med vinprover från Sweden Rock dök upp i fredags och den vita testades direkt i lördags.Friskt, fruktigt och ganska krispigt. Jag ger den 3,5 dödskallar och kan absolut tänka mig att dricka den igen.

    Finns en stor risk för att det kommer att köpas några flaskor under festivalen när ölsmaken står en upp i halsen som mest :-)

    SvaraRadera