Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 16 maj 2012

Recensioner av Paradise Lost "Tragic Idol" och Odyssey "Abysmal Despair"!


 Idag är det mitt i månaden, kan man säga, och det innebär två saker.
För det första och viktigaste - det är den 16/5. Det är Dio-dagen.
Det betyder att det är två år sedan han gick bort idag, och givetvis kommer det ett separat inlägg om det- Lite senare idag, eller ikväll. Beror lite på hur tiden kan disponeras för undertecknad.
Men - det betyder också att det har publicerats recensioner på Werock. Som vanligt.
För egen del har jag bidragit med alster om senaste Paradise Lost samt om debuten från svenska Odyssey, två recensioner jag är hyggligt nöjd med. (eller vad tycker du, funkar de?)
Alla recensioner för maj hittar du här, och det börjar som vanligt bli ett gäng.
Werock ligger stadigt strax över tio recensioner i månaden, rätt bra gnuggat för så pass få skribenter som arbetar med det hela på sin fritid. Heja oss!

Just Paradise Lost passar förresten extra bra idag.
De spelar på Debaser, och det är helt utsålt. Fullbokat. Tror poolare Per fick sista plåten efter idoget klickande igår... ska du dit?
I så fall kan man ju bjuda på lite läsning om just det bandet live.


Dels är det förstås den senaste liveplattan, den enda skiva jag tilldelat full pott (10 poäng) under min tid som skribent för Werock - "Draconian Times MMXI". Dels är det lite bilder och recensionen från senaste spelningen här i stan med bandet. Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar