Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 2 maj 2012

Recension Lakei och en svada av ord...

 Hej där!
Det har varit månadsskifte. Det var igår. Antagligen var du ute och protesterade, så du läste inte denna blogg - och lika så bra var väl det. Ingen uppdatering. Jag hade inte tid eller ork, inte för att jag var ute och protesterade (men det borde man nog, alltid finns det något att rasa mot...), utan för att jag fixade på tomten hemma. Grillpremiärade. Drack lite rödvin till. Bråkade med barnen. Det vanliga....
Hur som helst - det här blir ett blandat inlägg.
Först ut - månadsskifte innebär som vi alla vet nya recensioner på Werock.
För egen del har jag skrivit ner mina tankar om Lakei, en skiva jag inte tycker att du ska missa om du gillar sludge/doom/black, eller för den delen har drabbats av plötsliga vårkänslor du behöver bota. Recensionen finns här, och givetvis är det inte den enda.
Janne går i spinn över Accept, Henrik delar ut maxbetyget (!) till Borgnagar och resten av plattorna finns i en fin samling här.
Fint så.
Nu ska vi prata om något annat - nämligen Deutchland och Blogger.
Jag var ju där i helgen.
Tyskland alltså, inte Blogger.
Och, som du kanske märkte så gick bloggen i kaputt.
Blogger har genomfört någon form av uppdatering (som bland annat inneburit att det är inte så lite lurigt att göra ändringar i utseendet på sidan..), och i samband med det så har allt varit knas.
Veckans Tips Little Caesar publicerades först inte alls, och sen kom det ut som schemalagt. Men utan innehåll. Det som skrivits är helt borta, väck, tomt.
Surt. Dessutom verkade det som om alla inlägg som skrivits sedan tidigare (jag jobbar med några veckors framförhållning avseende Veckans Tips, Live! och Remasters) var borta, och ingen Live!-skiva publicerades i söndags.
Jag var rätt så jävla arg, faktiskt.
Och så, imorse, så kom allt tillbaka (ja, utom Little Caesar då, det får du vänta på... ska skriva om det och återkommer till den skivan vad det lider under våren/sommaren...eller hösten eller så), så då finns helt plötsligt ett Live!-inlägg från i söndags.
Wolves In The Throne Room "Live At Roadburn". Läs det!

Ok. Slut med Blogger nu, det verkar ju funka. Istället - Tyskland.
En bra resa. 33 grader i lördags (!!!!), och en dag som tillbringades med världens längsta shopping/öldricknings/grillnings-äventyr.
Alla köpte saker. Även jag. Beskåda resultatet:
 Unleashed "Odalheim", Paradise Lost "Tragic Idol" och Van Halen "A Different Kind Of Truth".
Fin blandning!
Annars kan man säga att det var detta som gällde:

 Tysk öl. Kall. God. Passar bra till bratwurst.
Fast ändå var jag, som vanligt, fin och lugn. Minsta killen lyckades tajma denna tredagarsresa med något som kallas tredagarsfebern. Perfekt. Stökiga nätter, underbara flygresor...
Nå, nu är det klart. Kul var det. Skönt att komma hem också. Och, ikväll väntar ju en godbit extraordinaire.... In Flames live, på Debaser Slussen. Whoohoo!
Som extra läsning denna dag bjuder jag därför på lästips från denna kille - Anders Fridén.
Han skriver ju för Allt Om Whisky, och jag har inte bara snott en krönika rakt av därfifrån - jag kan även tipsa om siten. Där finns mer verk av just Anders. Dessutom missade du väl inte favoriten 3 Röster om senaste skivan "Sounds Of A Playground Fading"?
Bra.
Till sist - är du less på denna blogg så rekommenderas The Great Nasueas fortsättning på diskussionen om Huntress och kvinnor inom metal.
Vi ses!

5 kommentarer:

  1. En annan sak som Blogger verkar ha mixtrat med är att det tar ca fyra år innan man kan skriva sin kommentar.

    Lite avundsjuk på din helg i alla fall, fast jag förstår inte hur man lyckas vara i Tyskland vid den här tiden utan att bege sig till ex. Keep it True eller Metal Inferno? Fast den där Unleashedplattan väger väl kanske upp en del, förstås.

    SvaraRadera
  2. Öl och ett gäng metal/rock-plattor. Allt man behöver. :)

    SvaraRadera
  3. när får man se en ny tvekamp är sugen på läsa det:)och öl och metal är inte allt man behöver.utan sprit är det man behöver:)

    SvaraRadera
  4. ...ny Tvekamp. Bra fråga, jag har ett par tänkta uppradade, men har inte funnit tid att skriva ner dem.
    Kan bli så att sommaren tillägnas Tvekamper!

    Black Sabbath "Heaven & Hell" vs "Mob Rules"
    Hardcore Superstar "S/t" vs Mötley Crue "Shout at the Devil"
    The Crown, System Of À Down, Van Halen vs Chickenfoot, Paradise Lost vs Testament...

    ...för att nämna några...!

    SvaraRadera
  5. @freddy: sprit det man behöver? nja, whisky är god sprit och en och annan White Russian går ju ner men annars så går sprit fetbort. Man blir ju bara full. :)

    SvaraRadera