Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 20 februari 2012

Bilder från helgens skidresa

...helgen bjöd som bekant på en minisemester. Skidresa. Tanken var förstås att lära äldsta kille åka skidor, men av det blev intet. Han ville inte. Pjäxorna var osköna, det var kallt.
Spontan tanke hos pappan - "sluta sjåpa dig, kom igen nu".... men det gick över fort. Tur det. Man kan ju inte tvinga en treåring att åka skidor om han inte vill.
Så det blev pulka. Och annat bus. Det innebar faktiskt också att undertecknad fick lite vanlig skidåkning på egen hand, något jag i stort sett hade räknat bort annars. Riktigt härligt väder, fredagen bjöd på någon minusgrad och sol (perfekt ur ett slapparperspektiv), och lördagen på mulet och snöfall (perfekt ur ett skidåkningsperspektiv).
Jag fick rent av lite blodad tand, och tror att jag ska köpa nya lagg i slutet av säsongen för att sen jaga lite fler skiddagar nästa säsong...!

Hur som helst, här kommer lite bilder från helgens spektakel. Först ut är minsta killen och eder Rebellängel med sneda tänder och stor snok. Lillkillen är glad, som vanligt.

...sen kommer lite kortspel.

Blivande korthajar det här, kan hända - även om den ena har lite mer känsla för att... ja...hålla sakerna på bordet, liksom. Den andra rensar mest ner grejorna.


..chip från boxen med Deadwood. En serie jag har kvar att kolla på, kikade lite på de första fem-sex avsnitten i samband med att minsta killen var född, men sen klingade det av och efter det har jag lagt ner. Vilket år som helst kommer jag att se dem dock. Tror jag....


Semla!





Såhär äter man den, förstås.

Gene Simmons -style.

Denna lilla ligist gav förresten igen på sin pappa för att jag försökte få honom att åka skidor när det var dags för nattning igår kväll.

Han strök mig över huuvudet, tittade allvarligt på mig och sa..."pappa, du har inte så mycket hår kvar".


Älskade... unge!


...tur det finns hjälmar. Och glasögon. Mina skidglasögon är lite gula i glaset, vilket ger en härlig vy när det är ljust. När mörkret närmar sig och det är lite mulet och snö... nja.

Då är det tur att man åkt samma backe 100 gånger, om man är i Kungsberget!






After-Ski. Musik från Misery Index (inte så poppis bland resten av de boende i stugan), inne-fotboll (väldigt poppis däremot). Och, på tal om musik, det verkar som om samtliga som gillar Rammstein var extremt nöjda med spelningen i fredags. Filmer, bilder och kommentarer på diverse forum och sociala medier ger vid handen att det är den bästa spelningen på länge.

Kul för dem som gillar bandet.

Kul även för mig, som slapp vara där.


Istället fick jag se detta:





...såhär ser det ut när en liten ligist har destruktion i blicken. Detta torn av klossar kommer inte att leva många millisekunder till...


För övrigt är det viktigt nu. Slutspurt av Elitserien, jämnt och spännande och mitt lag befinner sig i fritt fall. Viktigt ikväll att stoppa det, att bryta trenden. Fokus på det nu, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar