Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 20 februari 2012

Veckans Citat: Ozzy Osbourne

Han är ju en legend, Ozzy Osbourne, något annat kan man inte säga.
Och, kanske kanske får vi se dem på scen tillsammans igen, Black Sabbath, bandet där han startade sin karriär. Det beror väl lite på hur det går med herr Iommi.
Den andre sångaren har ju tyvärr redan vikt hädan, vilket faktiskt gör den här Tvekampen nästan lite osmaklig i efterhand, men... ja... vem kunde veta hur det skulle gå?
Viktigt alltså att leva varje dag som om det var den sista.
Och, på sätt och vis kan man säga att det är vad dagens citat handlar om.

"Jag kan inte peka ut den mest korkade grej jag gjort.
Jag har klätt mig i kvinnokläder, klätt ut mig till nazist och gått på scen naken,
Jag har gått på scen så full att jag inte ens visste att jag gjorde ett gig.
Jag har gjort massor av korkade grejer.
Vissa var väldigt fel och vissa var väldigt rätt."

Ozzy Osbourne

Ja.. ibland blir det rätt när det blir fel. Det har vi ju erfarit själva.
Hoppas verkligen att de får ut på scenerna igen. Vem vill inte se vad galningen bakom ovanstående citat ska hitta på härnäst, och därigom få leva lite genom någon annan. En sån som vågar ta det där steget och bara köra (för att nu smyga in en liten filosofisk vinkling så här på slutet..).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar