Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 6 februari 2012

Sammanfattning av helgen

Helgen var skön. Kall, men skön. Så pass kall att jag inte sprang denna helg - softade lite hemma istället. Och var iväg och åt brunch (Stockholmsfenomen... innebär egentligen att man äter typ hotellfrukost till lunch och till en högra summa än vad som är vettigt) istället. Och drack ett glas vin på söndagskvällen. IKEA på lördagen. Det är ju ett jäkla ställe, hemskt att vara på, kostar pengar och dessutom innebär det en massa vansinnigt trist jobb hemma sen.
Men alternativet är ju ännu värre.
Vi behövde en grind till trappen hemma eftersom minstingen kryper - och då hade man alltså hamnat på typ Babyland annars. Där är de onda, genuint onda, så IKEA framstår ändå som relativt ok i jämförelse. Usch.
Nå, det fick ju lov att gå. Grinden kom upp. Ful är den, men den ska bara finnas ett tag.
Inte lika lätt att hålla koll på två ligister som det var med en ligist.
Den minsta är annars ganska trygg av sig. Han somnade prick som på bilden ovan i början av helgen. Det är rätt coolt. Att kunna somna sådär. Armar och ben överallt.
Förresten, kall och kall helg. Om jag fattade det rätt så hade brorsan -40 på lördagsmorgonen. DET ÄR KALLT!

Lördag, förresten. Då var det tydligen Melodifestival. Det såg jag inte den här gången heller, men förstår jag det rätt så var Dead By April med. Jag gillar inte dem, så alla ni som promotar dem (och då menar jag publicister, agenter och marknadsförare) genom att skicka videosnuttar och röstningsinformation och status på bandets underkläder och allt vad fan det nu har varit den senaste veckan - sluta med det! Det vore bra om de försvann. Både marknadsförarna och bandet, faktiskt. Och, på tal om underkläder och försvinna - jag såg att David Beckham lanserat kalsonger nu. Genom att visa sig mer eller mindre näck.
Alltså... är inte han en fjant, eller i alla fall en föredetting?
Vill man verkligen ha kalsonger med hans namn på, och funkar reklam med en sån snubbe utan kläder? Eller är målgruppen alla pojkars flickvänner?
Jag fattar inte riktigt det där, faktiskt. David Beckhams attraktionskraft på de flesta snubbar känns inte speciellt hög. Fast, å andra sidan, jag har ju noll koll på fotboll.
Tror inte jag kan nämna en enda förutom Zlatan i det svenska landslaget ens (för..Zlatan ÄR väl med?). Så, ja, kanske är Beckham stekhet och jag fattar inget. Som vanligt.

Fotboll förresten. Superbowl gick ju inatt. Jag kollade prick inget. Snarkade istället.
Men NY Giants vann. Det trodde jag verkligen inte!

Även barnen har varit rätt trötta i helgen. Det är bra. Efter en intensiv hemma-Gladiator-tävling på lördagen där äldste killen M fuskade för att vinna (han tar verkligen efter pappa...) så hann jag och hustrun med lite film i helgen. Jägarna 2. Den var väl sådär. Och den här filmen.


Den var mer än sådär. "Horrible Bosses". Riktigt kul, faktiskt, och precis sådär skruvad som jag gillar komedier. Annars fortsatte suget efter lite TV-spel, men...ja...alltså, efter en heldag i familjelekens tecken (som startar i svinottan) och med ett par nätter med stökande barn så pallar jag fasen inte. När väl resten av familjen är redo för sängen så gäller det mig med.
Läste lite i en helt meningslös bok. Thomas Bodström "Lobbyisten". Rätt så jäkla dålig, oavsett min eventuella politiska åsikt. En "thriller" som handlar om valsiffrorna, hej och hå.
Det enda bra med den är att typsnittet är stort som Afrika och man inte behöver koppla på hjärnan

(fasen, det är lite bittert idag, detta inlägg känns en aning ilsket.. känner ni det?)

Det har faktiskt inte blivit så mycket musik heller. (Kanske är det därför det ligger lite latent ilska i texten?). Magnus var på Copperfield som ska köra live hårdrock varje lördag och spanade in detta gäng. Distorted Belief!

Bra, tydligen. Det tror jag. Bandet (eller, rättare sagt, deras skivbolag Dozer Records - intervju med dem här) skickade lite provsmakningar på deras kommande skiva och ville skicka hela plattan när den väl kommit från pressning. Det har väl gått sådär med det, för ingen skiva har landat i lådan - och jag har fått besked om att dte strular lite.
Hoppas det lossnar snart, för smakprovet lät fint tyckte jag. Stockholmsdöds!

Förresten... lite musik blev det ju. I bilen. Min uppfostran musikaliskt avseende barnen fortsätter, och som ett led fick äldste killen välja mellan två skivor. Han valde denna:

Van Halen "1984", med barnvänliga och glada "Jump" som främsta spår.
Det roliga var sen att han väldigt gärna ville "lyssna på bebisarna".
Jojo.
Det är viktigt hur omslag ser ut....

Vardag idag igen. Synd det, helgerna går så förbenat fort...

4 kommentarer:

  1. Fun fact ang jägarna 2 är att en av poliserna spelas av Olov Häggmark - basist i Terrortory.

    SvaraRadera
  2. Tufft. Ännu tuffare hade ju varit om ni hade Stormare på allmäna skrik och hejarop!

    SvaraRadera
  3. Du har alldeles rätt om Dead By April, dom sög något vansinnigt som vanligt i Melodifestivalen. Dock verkar marknadsföringen gå hem eftersom tillräckligt många hade den dåliga smaken att rösta på dom så att dom gick vidare.?????

    Såg dom Live på Rockweekend för ett par år sedan och stod ut ungefär 3 låtar innan jag gick. Och då var jag ändå snäll, för jag ville ge dem en chans. Men det var riktig waste of time som kunde ha spenderats i öltältet i stället.

    SvaraRadera
  4. Precis som många andra långhåriga typer så dissar jag Melodi på tv (Tyvärr kommer jag att dras med detta i samband med andra chansen och finalen men då är det jobb). Denna lördag så hade undertecknad bokat vardagsrummet för lite musikaliska övningar genom att trimma in den inflyttade stereon och övriga familjemedlemmar fick nöja sig att se eländet på övervåningen.
    Dock kom den 10 åriga "Slayer klädda" dottern ner och sa att hon hade röstat på Dead By April, vilket värmde. Fast hon sa att hon även röstade på någon som hette Jean Banan vilket gjorde att hon blev utvisad direkt ...haha. Ska försöka boka vardagsrummet även denna Lördag, fast jag misstänker att jag misslyckas med det denna gång.

    SvaraRadera