Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 7 februari 2012

Metalbloggen 2012

Nu står det klart vad som kommer att hända med Metalbloggen det kommande året. Eller i alla fall den närmsta tiden.
Tankarna gick ju om att lägga ner sidan, eller att på något sätt hitta annan inspiration för att fortsätta, och nu känns det som om processen börjar landa.
Alltså är det dags att staka ut riktningen, och det första som ska sägas är att det INTE blir tal om omedelbar nedläggning. Faktum är att bara genom att lufta tankarna så har en del av glädjen återkommit - och dessutom inser jag att jag inte vill bryta en del av de sviter som rullar.
I alla fall inte sådär tvärt.
Det betyder att du i alla fall under vårterminen kommer att få serien om Remasters och Live! på söndagarna, att varje fredag startar med ett Veckans Tips och att du på måndagarna får Veckans Citat. Som vanligt. (Faktum är att de serierna är "färdigskrivna" en ganska bra bit framåt i tiden.) Vad som händer med dessa ständiga inslag i långa loppet, efter sommaren.. det står däremot skrivet i stjärnorna.

Men - förändringar måste ändå till.

Den första är att du inte kan vara säker på att varje dag innehåller ett nytt inlägg. Jag har tidigare valt att skriva varje dag, mest för egen del - men även för att du som läsare ska kunna hitta något att sätta ögonen i allt som oftast. Det mönstret bryts, och framöver kan det bli tomt någon eller några dagar. (Det kan ju förstås bli smockfullt också, beroende på hur skrivglöden falnar eller flammar). Flera av er har påpekat att det kan vara värt att uppdatera färre gånger men lägga mer krut på de uppdateringar som görs. Det vete fan om det kommer att bli mer krut i inläggen, det tänker jag inte styra över eller lova!

Den andra är att jag gärna, på sikt, tar in en medskribent och fler samarbeten.
Jag har inget namn klart eller ens en färdig tanke om hur det där skulle kunna se ut, det lämnar jag till DIG. Ja, alltså, DU som känner att du har en bra idé och vill medverka. Vill du köra en serie på denna blogg, vara den som kommenterar nyheter, publicerar en återkommande Spotify-lista, kanske ta hand om alla demorecensioner eller bara skriva från hjärtat så hör av dig (chief-rebel-angel@hotmail.com) med dina tankar.
Dessutom vet man aldrig vilka andra samarbeten som bubblar bakom ytan...!

Den tredje är rent visuell. Förvänta dig en förändring i design på denna sida, någon gång när jag har ork och tid. Det blir nog inga stordåd, därtill är min förmåga allt för begränsad, men ett nytt ansikte blir det lika fullt. Det enda jag kan lova är att det blir vit text på svart bakgrund, helt enkelt eftersom det är mest hårdrock av all design.

Den fjärde är att "systersiten" Maltbloggen stannar av. På något sätt kommer dess inslag med whisky och diverse livets drycker att inkorporeras på denna plats. Hur det ska gå till vet jag faktiskt inte riktigt. Än. Men det kommer att bli så, eder undertecknad måste samla ihop det hela på samma ställe. Se det från den ljusa sidan, gillar du malt så får du det samlat på ett ställe.

Ok.
Hur det blir i tidsperspektivet bortom horisonten (alltså, på andra sidan sommaren and beyond), det får vi se. Nu gör vi så här ett tag. Det känns bra för mig - känns det bra för er?

6 kommentarer:

  1. Du tänker för mycket! Blås på när du känner för det, och inte när du inte har lust.

    SvaraRadera
  2. Håller med Tom lite men ändå är det bra att du analyserar och liknande så du och bloggen utvecklas åt det hållet som du vill.
    Det är nyttigt, annars blir det som sagt lätt att tröttna.

    Ska bli spännande att få följa dig i framtiden för du är grym.
    Spec. när du djup analyserar och bryter ner ämnen.
    Underbart!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du är inne på bra idéer. Designbyte gör mer än vad man tror. Jag märkte att jag skrev oftare när jag bytte stil i bloggen. Kanske gör det igen snart:)

    Att följa sitt hjärta är metal så följ magkänslan och hjärtat så blir det här bra.

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot nya grejer :)

    SvaraRadera
  5. Huvudsaken är att du inte tystnar.

    SvaraRadera