Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 18 februari 2012

Recensioner av Orange Goblin, Switch Opens, God Seed, Souldrainer, Terrortory...!

Precis som vanligt så landar ett knippe recensioner på diskarna mitt i månaden. Det är Werockdags!
För egen del har jag gått fullständigt bananer och levererat fyra och en halv recension.
En halv?
Jo, jag gör en fuling med Terrortory. Återanvänder i stort sett samma som jag hade på denna blogg, och anledningen till det är att det planeras en intervju med bandet för Werocks del... av undertecknad. Då måste det ju finnas en recension av skivan också, så viss modifiering har skett innan. Vi kan räkna den som en halv recension, tycker jag...!
Ändå. 4 andra, det är ju rätt duktigt jobbat.


Orange Goblin är ju skäggig hårdrock från England, medan Souldrainer är melodisk dödsmetall från Östersund. Det låter inte ens nästan lika. Det ena föll mig på läpppen, det andra föll rätt platt!

Switch Opens var det första gången jag lyssnade på, "på riktigt".

Inte en alldeles lätt skiva att ta till sig, kan sägas, och jag är inte säker på att jag är framme vid vägs ände när det gäller den saken ännu heller - men det är spännande musik.



God Seed levererar live från Wacken (som jag yrade lite om tidigare i veckan). Kadaver på scen, hyllningar av Satan och mörkrets makter, ungefär som man kan förvänta sig.

Jag är ju dock svag för liveskivor....


...och så var det det där med Terrortory. Du hittar originalrecensionen här. Ska vi säga så att den som hittar ändringarna får ett fint (?) pris?


Givetvis hittar du mer läsning också, eftersom skribenterna är igång för fullt.

Hela recensionssiten och allt ovanstående finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar