Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 16 november 2010

Men hur fan ska det gå till?

Jävla Metallbibliotekarierna.
Kör sin lista med olika band som kan komma att hamna på årsbästalistan.
Det ger mig lite ångest, minsann. Eller, inte så lite ångest, om jag ska vara ärlig.
Fattar inte hur det ska gå till i år. Inte den blekaste, och inte blir det lättare av att Werock har en snygg och prydlig mall man ska hålla sig till...

Jag har insett att om jag bara listar det som inte är extrem-metal så är det likförbaskat en alldeles för lång lista. Eller vad sägs om:

Airbourne
Accept
Bad Religion
Bring Me The Horizon
Black Label Society
Bullet For My Valentine
Death Angel
High On Fire
Kvelertak
Grand Magus
Khoma
Masterplan
Armored Saint
Slash
The Sword
Stone Sour

Orkar inte ens länka till de recensionerna. Så uppgiven är jag. Ändå har jag nog redan petat akter som Volbeat, Iron Maiden, Spiritual Beggars och... ja. En massa andra.
Fan... musikåret 2010 är lite för bra för sitt eget bästa.

3 kommentarer:

  1. Inte mycket att tänka på där inte, bara att sätta Slsh högst upp, en plats han delar med Devin Townsend och sen är det bara att plocka fram tärningarna å slumpa resten!

    SvaraRadera
  2. hahahaha, vilken ångest. Men det blev ju rätt bra :)

    SvaraRadera
  3. Tycker nog att 2010 är lite svagare än 2009. Det finns ju ändå en hel del godis att välja bland. Den givna ettan Primordials platta kommer ju inte att släppas förens nästa år. Med risk för att glömma någon,
    nomineringar för mig är:
    Misery Index
    Rotting Christ
    High On Fire
    Bombus
    Electric Wizard
    Evocation
    Ghost
    Hail Of Bullets
    Insidious Desiese
    Intronaut
    Kvelertak
    Suma
    Grave
    Nachtmystium
    Swans
    Agalloch
    The Crown
    Enslaved

    SvaraRadera