Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 10 november 2010

Onsdag. Svammel - och Airbourne!


Idag är det onsdag. Igår snöade det, idag är det slask här i Stockholm.
Eftersom jag tillhör den minoritet av befolkningen som faktiskt gillar att skotta snö och skrapa rutan på bilen så var jag glad som en lite speleman igår!
Köpte blommor till frugan. Skottade snö med lillkillen.

Idag får man hitta andra anledningar till att glädja sig.
Som att Airbourne är i stan, t ex. Jag har plåt, och ska dit är det tänkt. Funkar allt som det ska så hittar du bilder här, och en recension på Werock imorgon!
Dessutom innebär onsdag att det är uppdatering i spellistan. En skön blandning denna vecka, Stonewall Noise Orchestra och Crystal Caravan har tagit rejält med tid, och ska recenseras för Werock till månadsskiftet. Dessutom blev jag fast hos Yngwie efter helgens Lördagslyx... Senaste Bad Religion är även den flitigt spelad, riktigt bra kvalitet på den. Men det jag tänkte orera mest om är Ghost.

Har du lite koll på vad som är hett så vet du att just Ghost är hetare än en bastukamin just nu. Det går inte att öppna en större rocktidning utan att hitta artiklar om det anonyma och hemliga bandet. Hyllningarna står som spön i backen för gruppens trallvänliga rock'n'roll med texter som hyllar Den Onde, och den här skivan har gått ganska varm hos mig senaste veckan. Grejen är bara den att jag inte riktigt kan bestämma mig vad jag tycker om det!
Det är - helt klart - inte så bra som hypen vill göra gällande i alla fall. Fullständig recension?
Jodå. Nästa vecka tror jag.

Den här veckan har förresten poolare Per hittat kamerafunktionen på sin telefon. Ramlar in mms med bara bra innehåll! Först kom den här. Behemoths "Evangelica Heretica" borde förstås bli Årets Julklapp om det finns någon rättvisa i världen, och jag tänker faktiskt själv vänta med inköpet till efter helgerna. Har "lite" annat att sätta tänderna i just nu...


Nästa mms att ramla in var den här bilden.
Pers kommentar: Snygg Tee, synd på bandet. Mitt svar: Snygg Tee, har hört värre band...
(fan, nu börjar jag låta som den här killen. Rabbla sms-konversationer...vad är det frågan om?)
Hur som helst, rätt snygg T-shirt.



...och när jag ändå pillade lite med bilderna så adderade jag fler bloggar i listan här till höger.
Välkomna Radiogirl och Woodsmanfred. Även 666 Skulls har adderats sen senast, likväl som Film och Musikbloggen. Det händer grejer.

Ja, just fan. Airbourne var det. Ostrukturerat inlägg det här, men vi kan ju avsluta med lite pepp i alla fall. Tyrol ikväll, jag antar att vi får höra den här låten...



"Runnin' Wild", fast kanske inte med Lemmy. Även om det vore coolt som fan!
Vi ses där va?

2 kommentarer: