Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 26 april 2010

Hårdrocks-VM: Kvalgrupp England & USA

Det är 4 grupper till som ska vaskas fram till det slutliga VM-slutspelet, och det är mycket möjligt att vi hittar slutsegraren i någon av de grupper som öppnar för röstning nu - England och USA. Två länder där det givetvis är i stort sett omöjligt att ens utse hur kvalgruppen ska se ut, känns det som!

Nå, till slut blev det såhär...

England:
Iron Maiden
Judas Priest
Cathedral
Bolt Thrower
Ozzy Osbourne
Heaven & Hell
Cradle of Filth
Paradise Lost

USA:
Megadeth
Metallica
Slayer
Mastodon
Marylin Manson
Slipknot
Testament
Anthrax
Alice In Chains
Pearl Jam
Guns'n'Roses

Erkänn - det blir inte lätt att välja!

10 kommentarer:

  1. Äh. Mastodon är i mycket bättre form än alla de andra banden i US-and-A:s kvalgrupp.

    SvaraRadera
  2. Vafan är det här för idioti?

    SvaraRadera
  3. Djävulene Marlin - ja du, bra fråga.
    Det är en möjlighet för den här bloggens läsare att rösta fram världens bästa hårdrocksgrupp.
    En kul grej, kan man se det som!

    SvaraRadera
  4. Det finns två band som jag saknar på den engelska kvalgrupp och det är Saxon och Motörhead men annars så kommer jag rösta på Iron Maiden och Testament.

    SvaraRadera
  5. Mattias - ja, jävlar. Glömde faktiskt bort dem, om jag ska vara ärlig. Klart de borde funnits med (ja, även Napalm Death, eller hur?). Sorry, my bad...

    Metalnallen - välkommen, och tack! Jag ska kika lite på dina sidor ett tag så får vi se.. ;)

    SvaraRadera
  6. fan vad kul. jag visste inte att VM fanns?!

    as skön blogg

    METALLICA!

    SvaraRadera
  7. Linnéa - tack, och välkommen!
    Jodu, jag kallar det VM, men givetvis är det inte helt officiellt... :)

    Häng med och fortsätt rösta fram dina favoriter!

    SvaraRadera
  8. Sluta rösta på gubbrockarna i Metallica för bövelen;)
    Mastodon is the shit!!

    SvaraRadera