Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 1 april 2010

Påskens projekt...

...innefattar att försöka kolla ifatt lite DVD-släpp. Har den senaste tiden fått nedanstående pärlor till mig, men inte lyckats hitta tiden att kolla in dem. Dags för botgöring!

Rent spontant måste jag ändå undra hur Meshuggah tänkte; de släpper sin första DVD och tar INTE med vare sig "Suffer In Truth" eller kanske framförallt "Future Breed Machine"? Ehhh? Tankefel? Medvetet? Oavsett vilket - jag är knappast ensam om att sakna just de spåren...

Hur som helst så ska det bli kul att sätta tänderna i alla verken. Det är ju "hyggliga" grupper... :)

Dessutom hade jag tänkt mig att påsken skulle innefatta målning av kök, grillpremiär, sociala övningar, kanske en öl eller två, löpning och det sedvanliga dyrkandet av musik som tillber mörkrets makter. Bloggen matas förstås med artiklar också, Veckans Tips, en ny Live!-skiva, fler bilder från Opethspelningen och en del annat allt eftersom andan faller på... Glad påsk, kära läsare, hoppas att ni får en bra helg!

5 kommentarer:

  1. Jag är nästan avundsjuk på dig som har både At The Gates och Primordials dvder framför dig.

    SvaraRadera
  2. At the gates har jag redan sett 2ggr och Primordial tänkte jag nog klämma ikväll:)

    SvaraRadera
  3. Tycker dock att Recordheaven kunde upplyst om att den version de säljer av Primordial är en Amerikansk region1.
    Mycket märkligt när den är släppt i europeisk region2 version.

    SvaraRadera
  4. Hm. Du, det tycker jag med. Jag har inte kommit till Primordial än, men det där låter ju lite skumt... ställde det till problem för dig?

    SvaraRadera
  5. Kör ju i stort sett allt genom mina spelkonsoler numer och där gick det ju ej.
    Fick släpa fram min gamla regionsfria dvd ur garderoben. Gick ju det med men onödigt krångel känns det som!

    SvaraRadera