Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 7 april 2010

SM i Hårdrock, Semifinaler

Det börjar bli allvar.
Semifinaler.
Startfältet har krympt från de ursprungliga 16 till bara 4 grupper kvar.

Opeth.
Candlemass.
Dark Tranquillity.
Entombed.

En av dessa grupper kommer att vinna, så mycket står klart. Och sen representera Sverige i det kommande VM:et (jodå, det blir ett sånt!) här på bloggen.
Vi kör ganska kort tid också, en knapp vecka för omröstning.
Go for it! Ta hjälp av alla du känner för att få den vinnare du vill! Spread the word! Och, glöm för allt i världen inte att rösta själv, i villervallan!

Du hittar röstningen i högermarginalen, och de val du har att göra är

Opeth-Entombed

Candlemass-Dark Tranquillity

Jäkligt osäkert vilka som hamnar i final, måste jag säga. Och kul!



2 kommentarer:

  1. Håller på Opeth eftersom det är den grupp jag är sugen på att fördjupa mig i. Samma skäl med Dark Tranquility

    SvaraRadera
  2. Semin mellan Opeth och Entombed känns för min del som den moraliska finalen. Svårt att bestämma mig.

    SvaraRadera