Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 5 april 2010

Bara resten kvar nu...

Målning av kök - check!
Grillpremiär - check!
Löpning - check!
Semifinal i ishockey på TV - check!
En eller annan öl under påsken - check!
Kolla in DVD:er - delvis check..
At The Gates är avklarad, de andra är kvar (det blir ju lite så när kvällanra är vigda till ishockey, faktiskt). Spontant säger jag att spelningen på Wacken var grym, men att det ändå alltid är skillnad på en stor festivalspelniing och en inomhusspelning med bandet som huvudnummer. Det går inte att komma ifrån att det liksom blir vassare då.
Dessutom fick dokumentärskivan mig att konstatera 3 saker:
1) Bra jävla hårdrocksdokumentär. Riktigt bra, undrar om den kommande The Haunted-skivan är lika vass?
2) Man blir sugen på att läsa om Daniel Ekeroths magnifika "Swedish Death Metal", det är lite samma känsla.
3) Om jag varit uppväxt i Billdal, hade jag varit rockstjärna då? Sinnesjukt vilken påverkan den lilla skitorten haft på svensk extremmetal...

1 kommentar:

  1. Håller med. Tankarna för en till Swedish Death Metal.
    Det släpptes ju en trippel-cd som en förlängning av boken. Så jag tycker att en dokumentärserie[en film skulle bli för kort] under samma namn är något jag skulle vilja se.

    SvaraRadera