Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 28 april 2010

Tankar från bokhandeln...

...svängde förbi vår lokala bokhandel här i Tyresö idag (som för övrigt är mycket bra), efter hämtning av M på dagis.
Jag gillar och läsa, men har helt fastnat i "Slash". kommer liksom inte igenom den, vete fan varför. Har t o m provat att lägga bort den och återkomma, men det verkar inte hjälpa.
Eftersom flera andra gillar så antar jag att det är jag som har nån störning, men just nu funkar det inte. Alltså - dags att hitta ny läsning.

Väl där kunde jag notera 2 saker av hårdrocksintresse...

1) Ozzy's bok kommer i slutet av maj, på svenska. Det kan bli årets bok, fast det beror ju - som tidigare nämnts - på hur mycket han faktiskt minns av alla episoder...
2) Pär Fontander har släppt en roman, en deckare. Alltså, samma Pär Fontander som man hörde på radion när man var liten och ville lyssna på hårdrock! Om den är bra? Ingen aning. Den verkade sådär...

Vad jag köpte?

Kepler, tror boken heter "Hypnotisören". Har egentligen inga förväntningar alls, men jag tror väl ändå att jag ska kunna komma igenom den... Nån av er som läst den?

6 kommentarer:

  1. Inte läst men visst är det väl den där tok-hypade deckaren från förra året? Det var så hemligt med vilka som stod bakom pseudonymen Lars Kepler.

    Själv har jag just satt tänderna i "Och en grej till...", sjätte delen i trilogin "Liftarens Guide till Galaxen". Är man nu riktig Liftare-nerd - och vet var man har sin handuk - så blir man rätt misstänksam över en ny bok tio år efter författarens död. Men så här långt är det faktiskt fullt okey...

    SvaraRadera
  2. Har inte läst Slash boken ännu, den ligger och väntar på sin tur. Köpte på mig en del nu under bokrean men har hamnat i en "Ej läsa bok" dvala så det blir mest andra blaskor blandat med fantomen :) Men det kommer nog igång snart igen.

    SvaraRadera
  3. Jag har också fastnat halvvägs genom Slash! Man liksom bara tappar intresset...
    Känner mig lite taskig, speciellt som pojkvännen blev lite stött eftersom han köpte den efter evinnerligt tjat från min sida! Men den hamnade på nattduksbordet, och jag har plockat upp den flera gånger men man orkar liksom bara inte...

    SvaraRadera
  4. Själv är jag nästan i slutet av Slash, och jag har väll bara läst den i några veckor. Jag tycker att den är en grym bok :-)

    Hypnotisören har jag oxå läst. Det tar ett tag att komma in i den eftersom den är skriven i nutid. Men när man väl gjort det är den bra och spännande :-)

    Cheers!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst Hypnotisören själv men C håller på för närvarande. Tror att hon tycker att den är bra, men att den var lite väl beskrivande i början, särskilt vad gäller våldet i boken. Själv håller jag på med Dan Browns nya The Lost Symbol och den är riktigt bra. Vet inte hur han lyckas skaka fram allt egentligen. Rekommenderas.

    SvaraRadera
  6. Kim - visst är det den, men nu tror jag inte det är så hemligt, det var bilder på författarna i mitt ex...

    Bella - ha, skönt att jag inte är ensam om att fastna. Vi kan bilda klubb om det finns några till! :)

    Killer - hon har rätt när dte gäller våldet. Blodigt, so här långt... länge sen sist, förresten, hoppas livet leker?!

    SvaraRadera