Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 8 juni 2014

Citatet: Tom Araya & Kerry King, Slayer


...i veckan som gick spelade Slayer på Sthlm Fields, i Malmö och blev klara för Getaway Rock Festival i Gävle till sommaren.
De sprider verkligen sin musik i Sverige för tillfället, och vad jag dessutom förstår så har man skrivit på för Nuclear Blast och planerar att komma med en ny platta i början av 2015.
Slayer känns som om de är överallt, helt enkelt, så varför inte ta två citat från de medlemmar som faktiskt varit med hela vägen?
Kärnfulla saker som passar bra!

"Jag läser true crime-böcker. Fallstudier om brott, kriminalteknik och mord - allt sånt som är kul."
Tom Araya, Slayer

"Jag tror att kyrkan och kristendomen har mycket större problem än Slayer att ta itu med"
Kerry King, Slayer

...ja. På tal om nytt material och texter, menar jag.
För säga vad man säga vill - det här är ett band som faktiskt har lite av en särställning historiskt sett vad gäller just lyrik och texter. En kristen sångare som vrålar om världens allra mörkaste skuggsidor... jo, jag tackar jag.
Personlig favorit är nog ändå "Dead Skin Mask", där bandet sätter sig i seriemördaren Ed Geins (EDIT, det stod här förr John Wayne Gacy eftersom jag skrev inlägget under stress - tack för påpekandet Sorgfaagel) perspektiv. Kusligt, och genialt på samma gång!

2 kommentarer:

  1. Slayer är såklart bäst men rätt skall vara rätt, Dead Skin Mask "handlar" om knäppgöken Ed Gein, inte Gacy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Helt rätt - och det visste jag ju. Man ska inte skriva inlägg när man är stressad....!

      Radera