Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 13 augusti 2014

Metalbloggen + Heavy Metale = sant!

Vänner - det är dags att låta ridån falla.
Som du säkert har lagt märke till har det jäst lite (tihi, phun intended!) de senaste veckorna, och nu är det dags att avslöja vad som händer.
Metalbloggen försvinner, och kommer att återuppstå som på Heavy Metale.
Bloggen är död, länge leve bloggen!

Ja.
Du läste rätt.
Den 18/8 firar Metalbloggen fem år (skicka nu in din hälsning på chief-rebel-angel@hotmail.com bums!), och det ser även ut att bli ett av de sista inläggen på den här adressen - fortsättning kommer istället att följa på www.heavymetale.com. 
Anledningen till detta äro legio.

För det första - det blir en kul nytändning för undertecknad. Heavy Metal har resurser som Metalbloggen inte kan drömma om, vilket kommer att ge enorma möjligheter till tävlingar, samarbeten och annat kul.

För det andra - Rebellängeln gillar öl. Kombinationen av ett gott hantverksöl och möjligheten att inte bara bidra till utan faktiskt bli essentiell för den digitala satsningen för benet "hårdrock" är fantastisk. 

För det tredje - eder Rebellängel får fortsätta härja.
Det är viktigt. Det betyder till exempel att serier som "Veckans Tips" kanske kommer att byta namn men ändå fortsätta rulla, samt att de fina delarna av den här bloggen (let's face it, inte alla av bloggens ca 2 500 inlägg sen starten är fantastiska...) kommer vad det lider att porteras över till den nya siten, och på så sätt kommer nytt liv kanske samtidigt blåsas i sviter som Remasters, LIve! eller Lördagslyx. Och - det kommer innebära mer att läsa, eftersom det finns fler hugade skribenter.
Kort sagt - det blir kul!

Heavymetale.com är ännu inte "färdig", men finns ändå för åskådan om du vill kika.
Så småningom kommer väl ett FAQ (exempelvis påverkas inte skriverier för Werock), men just nu är egentligen det bästa tips jag kan ge följande:
Gå in på Facebook, leta upp Heavy Metale Brewery AB och tryck "gilla" på den sidan.
Jag vet en del av vad som komma skall, och tro mig - du vill inte missa den här resan...!

12 kommentarer:

  1. Kör hårt! Det kan bli en nystart att byta blogg, det vet jag själv =)

    SvaraRadera
  2. Trevligt. Men samtidigt lite sorgligt naturligtvis. Fast i slutändan nog till det bättre och jag säger som CrimsonAnna: Kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ....vemodigt kanske, men jag tror ju benhårt på att det blir bättre. Förstås!

      Radera
  3. Kul ordlek där med "Heavy Metale", tog ett tag innan jag fatta at tdet är en riktig öl som ska göras med.
    (Fan, vill också släppa en öl-sort/märke)
    Fan va kul för dig!

    Tror det blier en del bra läsning och denna resa ska och vill jag inte missa!

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja - egentligen är det till och med så att det är ölen som är prio - även om
      Jag förstås kommer göra allt för att det skriftliga ska hålla jämna steg.

      Minst...!

      Radera
  4. Shit vad kul, skönt med en nystart, lycka till!

    SvaraRadera
  5. Grattis, skall bli kul och spännande att se fortsättningen. Kul även med ett rocköl som kan visa upp lite mer än bara hype (säger jag utan att ha smakat det, mest för att jag inte tror att du skulle lägga ner hela hjärtat på ett blasköl)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...korrekt tänkt. Artiklarna med provsmakning är färdigskrivna, publiceras till helgen. På heavymetale.com!

      Radera
  6. skall bli väldigt intressant att följa detta.
    Ser fram emot det trots att jag är lite ledsen över att den gamla ska slås igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite vemodigt, men.....det kommer bli så jäkla bra!!

      Radera