Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 1 april 2014

Werockrecensioner: Conan och the Martin-madness

Okej.
Månadsskiftet har varit, första kvartalet är stängt (och jag tycker det är relativt få skivor som verkligen skakat om min värld än så länge på skivåret 2014, det är egentligen bara Behemoth "The Satanist" som jag just nu ser som svår att peta bort från en kommande topplista över året, även om jag också gillar Grand Magus "Triumph And Power") och Werock levererar nya recensioner.
Eller.
Martin går fullkomligt bananas på Werock, och vräker ur sig helt galet många recensioner.
Eller vad sägs om bidragen från karl'ns penna denna månad:

Tellusian "Collision"
Nausea "Condemned To The System"
Lacuna Coil "Broken Crown Halo"
The Oath "S/t"
Ageless Oblivion "Penthos"

Inte illa pinkat måste jag säga, speciellt som om han egentligen är pappaledig. Erfarenheten säger mig att ordet "ledig" egentligen inte har något med det hela att göra, så att klämma ur sig den mängden är strongt jobbat!

Själv bidrar jag denna gång med en skiva, återigen.
Det är "caveman doom" från Conan och deras "Blood Eagle". En trevlig bekantskap som verkligen får tänderna att skallra av tyngden.
Riffen mullrar fram, vältrar sig i stridslarm, och det går för det mesta sakta sakta.
Men - det är bra.
Det är dessutom en sån där skiva som jag tycker växer hela tiden, och det finns anledning att misstänka att det betyg som delas ut (7 av 10) kommer att få revideras med tiden.

Alltså.
Årsbästalistan, den korta, så här långt av de skivor som recenserats av undertecknad (och då struntar jag i de plattor som inte har en chans):
1) Behemoth "The Satanist"
2) Grand Magus "Triumph And Power"
3) Conan "Blood Eagle"

Imorgon eller torsdag kommer dock ännu ett bidrag.... stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar