Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 12 april 2010

Och vinnaren av promoskivorna är...

..ingen annan än Henrik Ekdahl!
Det har ramlat in ganska många tävlingsbidrag, och en hel del välmotiverade, men inget slår Henriks beskrivning. Eller vad sägs om följande:

Jag prenummererar inte själv på Sweden rock Magazine, men varje gång en ny utgåva har släppts sätter jag mig ned på Stadsbiblioteket i Sundsvall för att läsa. Det är en av mina favoritstunder. Jag kan lista de fördelar som finns med tidningen (enligt mig)

1. Den tar upp ämnet rock/metal, vilket är mitt absoluta favoritämne.
2. Recensenter, krönikörer, skribenter i allmänhet, artiklar m.m. känns alltid seriösa och genomarbetade.
3. När det kommer till tycke och smak inom den hårdare musiken blir det förståss alltid komplicerat för en tidning att hitta en bred läsarkrets utan att sväva ut allt för mycket. Detta lyckas folket bakom SRM riktigt bra med, då man täcker in i stort sett allt som finns av intresse inom genren Rock/Metal. Det tilltalar mig eftersom jag är väldigt bred i min musiksmak och intresserar mig för såväl Alice Cooper som Marduk.
4. Stilmässigt är srm alldeles lysande. Layouten är väl genomtänkt och känns vid det här laget rätt så klassisk och etablerad. Där tycker jag att Close-up magazine har något att jobba på.
5. Det är lagom mycket reklam i srm
6. att tidningen anknyter till en av de allra största och häftigaste hårdrocksfestivalerna är ytterligare ett stort plus. Hela "Sweden Rock"-konceptet har på nåt vis enat Sveriges alla hårdrockare under samma tak, vilket är ganska häftigt.

Det var vad jag kunde komma på..

Pssst, skicka hit skivorna nu... ;) samtliga är band som jag lyssnat på mycket på senaste tiden, dock så har jag på tok för få skivor i min hylla, jag försöker att rentvå mig själv ifrån Piratkopierandet, och införskaffa musiken på annat håll. Vore schysst med några promo-skivor i samlingen :D


Seriös skit, och det är precis sån där entusiasm den här bloggen gillar.
För övrigt kan man säga att det var ganska jämnt mellan SRM och Close Up, fast ni som föredrar Close Up verkar vara lite mer intensiva i er övertygelse om att den blaskan är bättre...

Nå, tävlingen blev en sån succé att det kommer bli ett gäng tävlingar här strax. Jag ska bara, sa Alfons. Stay tuned!

Henrik, skivorna med posten snarast, så fort jag lyckas släpa mig till posten. Har feber idag, och som vuxen karl blir man ju minst sagt ynklig då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar