Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 8 augusti 2010

Dagen efter Sonisphere...

Det är dagen efter Sonisphere, det största evenemanget i mannaminne. Och hur var det då? Tja... för egen del vete fasen, faktiskt. När vi kom till området, jag och Jolly Jonny så var kön enorm. Alltså, enorm! Bilden ovan är tagen av R2, och han stod kanske en kilometer framför oss.
Och eftersom Jolly Jonny ville se Imperial State Electric, Mötley Crüe och Iron Maiden och det samtidigt började regna så...


...vände vi tillbaka till människobyn och kökade och drack. Och mötte upp frugan. Bra beslut efter tag, för utomhus så det ut såhär - hela tiden!

Sjuuuuukt mycket regn, och de initialt glada rapporterna från området förvandlades snabbt till allt fler meddelanden i stil med... "nu ger vi upp, orkar inte gyttjebrottning mer". Tyvärr, för det var ju en hel del bra band, och vad jag förstår levererade de dessutom, så som Anthrax till exempel. Snacka om max otur när det gäller väder!


Till slut släpade vi oss till fetivalen ändå, för att se Iron Maiden. Och möttes av... ett lerbad. Och galet långt till scen - eftersom ingen av oss var ritkigt beredda att betala priset för att ta oss närmare. Även om jag tyckte britterna lät riktigt bra, faktiskt. Taggade, och jag ser helt plötslit fram mot nya plattan en hel del, jag tror det kan bli en höjdare med tiden!



Nå, långt borta var de, och jag får erkänna att jag igår inte kände mig speciellt hardcore metalfan. Orkade fan inte med allt regn och framförallt köande, trots att rapporterna sa att det gick fint när de väl släppte in massorna.
Idag softar jag i soofan med senaste numret av Close Up, och konstaterar nöjt att de inte har någon intervju med Zakk Wylde. Fortfarande är vi tidigt ute på Werock!
Dessutom ska jag försöka gottgöra det bristfälliga reportaget. Håll ögonen öppna efer en Tvekamp med Maiden i huvudrollen. Typ.. tisdag eller onsdag!




6 kommentarer:

  1. Å, vad synd att det inte blev så mycket till metalfest för er del. Vi var där redan till tolv och jag hade en jättefin eftermiddag, en enormt lerig förkväll, och en fin avslutning, även om vi började traska (läs: klafsa) hemåt redan efter halva Maidens spelning.

    Ett par bilder är uppe på min blogg och mer text och bild kommer på WeRock under kvällen (när jag fått låna en kamera som passar minneskortet, vår packade ihop till slut i vätan)

    SvaraRadera
  2. Jag kan säga att du missade några grymma spelningar ;-) Anthrax, HammerFall och Imperial State Electric vad GRYMT bra! Slayer, Iggy och Warrior Soul var helt okej.

    Missade dock Alice, Mötley och Maiden eftersom jag simmade hem efter Iggy :-P

    Cheers!

    SvaraRadera
  3. Det var en bra festival men lite för mycket regn kanske?
    Såg faktiskt nästan det mesta med lite missar men det var i det stora hela bra.

    Bilder och annat kommer inom kort på bloggen så klart.

    SvaraRadera
  4. Om det inte hade regnat hade jag inte retat mig lika mycket på allt som dåligt från arrangören.
    1. Insläpp 40 minuter försent.
    2. För små öl/matområden.
    3. Otrevliga vakter vid ölområdet.
    4. För mycket folk på liten yta.
    5. Ingen möjlighet att få tak över huvudet.

    Men Anthrax var grymt bra och Slayer levererade. Ölen som slank ner var god trotts regn, men jag gav upp när Alice började spela.

    SvaraRadera
  5. Kim -> Tja, visst blev det lite dåligt med metal under dagen, men det var ändå ett val jag gjorde - och jag ångrar inte speciellt mycket. Fick se Maiden, och hade en i övrigt helt grymt bra dag, så det var OK.

    MASA, Mange, Grimgoth -> Verkar ju egentligen som om just regnet var boven i dramat. Tror vakterna varit trevligare om det inte regnat hela tiden, och att det var underdimensionerat hade nog inte märkts lika mycket om det varit strrålande sol. Men men, alla verkar ha en egen erfarenhet. Några nöjda, några... mindre nöjda!

    SvaraRadera
  6. Jag undrar hur det skulle ha sett ut om det fanns en möjlighet för tak över huvudet....
    skulle alla 48.000 varit där då?

    Hur skulle det blivit då.
    Det vakter sen finns det vakter.
    Jag gillar beslutsamma men trevliga vakter.
    som jag själv :p
    Man kan ju inte ha nån mjäkig liten snäll mes där..

    Jag älskade musiken, fast jag bara hörde det mesta såg inte..då jag stod vid scen trappan nästan hela tiden.

    Underbara gubbar som rockar.

    SvaraRadera