Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 19 januari 2014

Citatet: Konkeror "Towers"

Vänner - idag startar Citatet om med vårsäsongen, och trots att jag hade tänkt starta med ett slagfärdigt och putslustigt val så blir det inte så.
Anledningen är relativt enkel, jag är nämligen fortsatt helt begeistrad i skivan du ser avbildad ovan.
Konkeror "The Abysmal Horizons" är typ det bästa sen skivat bröd, och en av de största upptäckterna jag gjort för egen del på bra länge. Att skivan är utgiven på egen hand och inte på ett stort skivbolag är inget annat än en gåta för min del, men det kanske vi kan ändra på.
Låt oss sprida ordet, det uppdrag jag startade i samband med Hårdrockskväll 2014.

Den här skivan kommer, förstås, att bli Veckans Tips vad det lider.
Inte ännu dock, eftersom denna vårens tips är färdigskrivna i förväg i samband med mitt hemliga projekt.
Det är bara det att jag faktiskt inte kan hålla mig.
Jag spelar den här skivan så mycket att det är rent av löjligt, och just nu är det den här låten som sitter starkast. Spår nummer 2, "Towers", där svänget är rent av obarmhärtigt bra.
Faktum är att det är så bra att det  alltså puttar ut den säsongsstart jag hade tänkt mig.
Du har väl inte missat den här skivan?

"Put to sleep the infinite knowledge, for they've become aware
Mere mortals can never be Gods, their pursuits will only end in vain!

Along the way, we have lost our essence
We have suffocated under tyhe weight of our fallen towers"
Towers, Konkeror
 

3 kommentarer: