Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 25 maj 2014

Citatet: Peter Steele, Type O Negative

Musik.
Det finns inte mycket i livet som kan ge samma pepp eller hjälp.
Tycker jag.
Det är som om det finns musik som passar till precis vad som helst, och vilken sinnesstämning som helst, helt oavsett om du behöver plockas upp i humöret, springa fort eller bara låta tårarna rinna.
Citatet hämtar denna gång kraft från just det, med ett uttalande från Type O Negatives Peter Steele.
Peter finns ju inte med oss längre, och personligen är det där ett sånt där band som jag verkligen tycker blandar briljanta saker med sånt som helt går mig förbi. Halva grejen med bandet är nästan just Peters basröst som lämpar sig väldigt väl för deras goth-stil.

"Jag hatar att städa och fixa bilen.
För att klara det hör jag hardcore när jag städar och gammal hårdrock när jag mekar.
Olika slags musik har väldigt olika slags funktioner för mig."
Peter Steele, Type O Negative 

Så.
Givetvis blir frågan: vilken musik passar egentligen bäst till att städa?

3 kommentarer:

  1. Lamb of God, Walk with me in hell funkar bra till väldigt mycket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Vilken grej, just den hade jag i lurarna häromdagen! :-)

      Radera
  2. Jag slår på datorn och slår på min musik via den, sen får den välja fritt.
    Där hittar du det mesta inom genren Hårdrock.

    SvaraRadera