Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 13 mars 2014

Ronnie James Dio. "This Is Your Life"

Kolla in bilden.
Spännande va?
Det är promobilden för hyllningsskivan till Ronnie James Dio (vila i frid) och som verkligen har lockat spännande artister.
Så här ser skivan ut "på riktigt":

Du känner igen en del av de medverkande va?
Lemmy från Motörhead.. Scott Ian från Anthrax... Rob Halford från Judas Priest....
Skivan släpps i början av April, och hela låtlistan ser ut såhär.
 Jag har förbeställt min, och egentligen är det konstigaste av allt kanske att man inte släpper den i alla fall i närheten av den 16/5 som ju är Internationella Dio-dagen.
4 år har gått denna vår, och precis som jag skrev förra året och i krönikan "I slutet av regnbågen - himmel och helvete" så kan jag liksom inte nog understryka hur stor betydelse den lille mannens sång haft på mitt intresse för hårdrock.
Ibland undrar jag på fullt allvar om den här bloggen verkligen funnits idag om det inte var för Ronnie James Dio!

Så.
Förhandsboka skivan du med. Om inte annat för chansen att få höra Corey Taylor sjunga "Rainbow In The Dark"...!

6 kommentarer:

  1. Undrar om Doros bidrag är samma som är med på Holy Dio-skivan?

    SvaraRadera
  2. En del intressanta bidrag ändå - framförallt ska det bli kul att höra Motörhead/Biff göra "Starstruck" - som inte direkt är den vanligaste Rainbow-covern, Halford, Glenn Hughes, liksom "I" med gamla Dio-medlemmarna Rowan Robertson och Jimmy Bain. Doro-låten är väl förmodligen en repris.

    SvaraRadera
  3. ...det är säkert samma, likväl som att Killswitch Engage-versionen av "Holy Diver" är samma som tröskats länge.
    Ändå - på det hela är det riktigt spännande tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Hade ju varit roligare med bara färska versioner men ja, ja..kan säkert bli att man köper den ändå.

    SvaraRadera
  5. Gött att Biff Byford gått med i Motörhead! YÄ!

    SvaraRadera
  6. Meh.

    Samma gamla stofiler som vanligt. Gå i pension, samtliga.

    SvaraRadera