Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 4 november 2010

Blandade musiktips

Det händer saker här i världen.
Svårt att hinna med allt, faktiskt.

Bara på Spotify rasar saker ut. Just nu hittar du tex Soundgardens nya platta "Telephantasm" och Helloweens "7 Sinners".
Givetvis två intressanta släpp som jag ska sätta tänderna i så småningom.

För tillfället skulle jag dock vilja tipsa om något annat, lite sådär spontant.
Stonewall Noise Orchestra.


Borlängebördiga rockers med både Soundgarden och gamla Black Sabbath i blodådrorna, och just nu lyssnar jag in mig på tredje släppet "Sweet Mississippi Deal". Gillar du svängig, ösig hårdrock med denna typ av referensramar så är det bara att kolla in det. Bums.
Fullständig recension till månadsskiftet, men redan kan jag säga att detta är bra!
Har du fortfarande för lite att göra så kollar du in det här inlägget hos Blasphemedia, och njuter av Zakk Wylde i gul sparkdräkt. Black Label Society rules, och jag tror att detta är den video som det pratas om i intervjun. Gul sparkdräkt rules!

1 kommentar: