Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 15 november 2010

Kvelertak på Kafé 44!

I lördags var norska Kvelertak i farten i stan, närmare bestämt på Kafé 44.
Grym spelning enligt Werock-kollegan Jonte, som bjuder på den här sammanställningen!


Dessutom är det dags för "mitt-i-månaden"-recensionerna.
Kollegorna har satt tänderna i ex Bring Me The Horizon och Rhapsody Of Fire, medan jag dissekerar ett stycke amerikans thrash i Helstars "Glory Of Chaos".
För övrigt kan jag dela med mig av ett riktigt moment som jag hade idag. Dio har släppt en dubbellive från Donnigton -83 & -87, och den spelades i bilköerna i morse.
När dte var dags för "All The Fools Sailed Away" var det nära på tårar, rentav.
Så.
Jävla.
Bra.
Han kommer att bli saknad, Ronnie James.

2 kommentarer:

  1. Han är otroligt saknad... Kul att han han vara med i Tenacius D filmen, så jävla bra! Den skivan ska köpas!

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara FAN! jag missade gigget. Blev fast på hovet med Håkan! Nästan så att det kom en liten tår när jag läste Jontes rader...nja inte så brutalt men du/ni fattar.

    Dio's nya platta står på inköpslistan och kommer att inhandlas inom kort.

    SvaraRadera