Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 12 juli 2013

Intervju Jörn Lande - och liverapport Iron Maiden!

Såhär mitt i fredagshetsen har Werock levererat.
Du hittar från undertecknads penna resultatet av mitt långa samtal med Jörn Lande, en rätt surrealistisk upplevelse.
Först gick intervjun i stöpet eftersom han hade missat tiden, sedan pratade vi i närmare 1,5 timme varpå jag var tvungen att avbryta eftersom andra förpliktelser (mitt riktiga jobb, det som betalar hyra mat och kläder!) kallade... och då hade jag kvar typ hälften av alla de frågor jag hade förberett.
Samtalet flödade fritt på ett kul sätt, men jag är långt från säker på att jag fick ihop dte på åpapper sen.
Det kändes bättre just när intervjun var klar, som om jag skulle få ihop en fantastisk text, än nu när det är klart. Nu känns det en aning ostrukturerat och fladdrigt, samt att nyanserna i samtalet har försvunnit en aning.
Hur som helst, du hittar en intervju med Jörn Lande om hans uppväxt, vikten att vara ärlig och följa sin känsla, varför han är både som Lemmy och Obelix, samt en mängd intressanta detaljer om alternativa låttitlar och omslag här.

Från redaktör Bensch penna finner du med osviklig timing en rapport om Iron Maidens spelning i Malmö igår
Han är nöjd, den gode Martin, och det kan man ju förstå.
Själv laddar jag upp en fläskig dos läsning avseende just Iron Maiden imorgon, så till dess får du härja antingen på Werock, eller Aftonbladets rapporter om hur bandet laddar.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Fet intervju. Men inget om Ark vad jag kunde se. :(

    SvaraRadera
  2. Christofer -> Jodu, han surrade rejält.bara lite om ARK, där han själv sa att det var en suverän platta - men det var en av de saker jag helt inte hann komma runt till...!

    SvaraRadera