Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 18 augusti 2009

En bra musikdag!

Lillgrabben vaknade tio i sex i morse, efter en natt av stökande. Lite surt - men inte alls bara av ondo.
Dagen har varit lång, och bjudit på en härig blandning av musik...
Vi startade lite lugnt i morse. Amorphis nya platta "Skyforger" och Allen/Landes senaste giv "The Revenge". Mjukt och fint. Sen ett löppass med Nevermores sköna "Year of the Voyager" i lurarna, och under eftermiddagen har jag hunnit med att avverka 2 plattor med Black Sabbath, en Badlands och en avrundning av Behemoth, Dissection & Kongh. Inte illa alls, tycker jag...

Men, nu till själva funderingen, själva tanken.
Träningsmusik.
Som sagts, liveplattan med Nevermore är fantastisk - men den går fan inte att springa till. Alldeles för progressivt, fick inget flyt alls (nääääää...det kan säkert inte alls bero på min kondition...).
Då flyter det bättre för mig med ex Bolt Thrower i lurarna.
Vad tipsar ni om?

3 kommentarer:

  1. Då löpning är den mest jävliga av alla träningsformer så kan jag inte komma på nån musik som lindrar faktiskt:)

    SvaraRadera
  2. Du kan ha rätt - men idag byter jag till Lamb of God, för säkerhets skull!

    SvaraRadera
  3. Jodå, Lamb of God visade sig vara en betydligt bättre kamrat på löpturen. Fast inte blev jag Wilson Kipketer för det direkt...

    SvaraRadera