Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 12 oktober 2010

Dimmu Borgir intar Arenan

Ikväll landar ett av höstens intressantare paket på Arenan här i Stockholm.
Dimmu Borgir är huvudakten, men de släpar med sig landsmännen Enslaved och SAHG, och min gissning är att det kommer vara rätt många som är lika nyfikna på dessa akter.
Samtliga akter har ju ganska nya alster i bakfickan, och framförallt "Abrahadabra" av Dimmu Borgir lockade ju fram glädjetjut på Werock.

Vi laddar väl?

Här har du "The Serpentine Offering"!

5 kommentarer:

  1. Jag vill inte vara petig, men giget är flyttat till Klubben. Vi ses där!

    SvaraRadera
  2. Nämen, visst har du helt rätt!
    Bra nyheter för alla som har plåt, Klubben är bättre som spelställe, men det torde väl tyvärr betyda att det sålts skralt med biljetter...

    SvaraRadera
  3. Have fun @ Dimmu.

    sv:
    Kul att du är med att tävlar, ganska bra gick det och skiljefrågan när jag avslöjar den kommer du hata dig själv för att du inte kom på den tror jag :D

    SvaraRadera
  4. Hahaha... ja, antagligen! :)

    Ska förresten inte dit, blir det.
    Verkligheten kom just ikapp mig...

    SvaraRadera
  5. Abrahadabra framkallade då inga glädjetjut hos mig. Riktigt tråkig och usel platta!
    Tycker de borde skriva en musikal istället, gitarren hörs knappt på Abrahadabra och drunknar i stort sett under orkestern:(
    Intresset verkar minst sagt svalt kan man väl säga då!

    SvaraRadera