Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 13 april 2011

Onsdagssvepet

Idag är det onsdag.
Det betyder att vi är halvvägs till helg, och att det är dags att uppdatera "Mest i Spelaren".

Ja, uppdatera och uppdater.. det blrev inte så mycket förändringar, i ärlighetens namn. In smyger sig Crucifyre med sin dödsmetall, och förstås Primordial. I övrigt är det väl mer eller mindre samma gäng som spelats den senaste tiden. Graveyard, The Haunted och Amon Amarth!

Hade förresten besök av R2 igår.

Han lånade hem lite plattor, bland annat senaste The Haunted, ska bli spännande att se hur det faller i smaken. Jag gissar faktiskt på en kärleksaffär i vardande...


För övrigt kollade vi hockeyn. Det ser nu inte bra ut för mitt lag, tror inte de vänder underläge 1-3 i matcher. Igår var liksom sista chansen, men det var glädjande att spelet var bra i alla fall. Stor skillnad mot de utskåpningar vi åkt på i början av matchserien.

nu saknas bara en sista förstärkning.


Tycker vi ska plocka in den första killen här, Tyrant från Nifelheim istället för Fredrik Lindgren på backen.




De är ändå så lika, jag tror inte nån ser skillnad - och det ger oss lite välbehövd elakhet. Förresten, på tal om Tyrant - du har väl inte missat när bandet Tyrant var Veckans Tips? Skitig black metal som korsats med Motörheadstyle? Det finns, vad jag förstår, inget släktsskap mellen Nifelheim och Tyrant alls, men om jag vora Tyrant (ja, den ena av bröderna i Nifelheim alltså, inte bandet) skulle jag ha ballonghuvud och hävda dels att Fredrik Lindgren tycker jag är så snygg att han tar efter min look, dels att det finns ett band döpt efter mig.


Aftonbladet skriver för övrigt lite om Opeths brott med Per Wiberg. Lite sent grabbar. Lite sent. Häng mer här så kommer ni åt nyheterna snabbare...


Annars då?


Tja, Whitesnake verkar ladda rejält inför Sweden Rock Festival. Stort reportage i senaste numret av namnemagazinet, och där avslöjar man att det blir gästartister en masse. Börjar faktiskt vara lite sugen på många av de olika festivalerna nu - denna sommar är verkligen fulladdad med hårdrock! Får väl nöja mig med senaste plattan av Whitesnake just nu dock. Recension här, och visst är det lite skönt att en legend kan visa hur det går till?


Tidningen Sweden Rock Magazine har förresten tagit sig lite på senaste. Några långa och riktigt bra artiklar i varje nummer, exempelvis ett hembesök hos bröderna Björler nu senast. Bra läsning.


Bra läsning kan nog också Anders Tegners bok bli. Han har träffat MÅNGA rockstjärnor, och i konstiga situationer. Bara att lägga i köpelistan. Där hamnar förresten också kommande plattor av Amorphis (som jag tror kommer explodera ut på de riktigt stora scenerna snart) och In Flames (som släpper första plattan utan någon av originalmedlemmarna snart). Tror absolut mer på finnarna än på Göteborgs stolthet, men givetvis ska jag lyssna innan jag uttalar mig...


Till dess ska jag handla lite andra plattor.


Sarke (black metal) och dessutom Crowbar. Bara för din skull Per. Men då måste du ställa upp i "3 Röster om Crowbar" så småningom. Deal?


Sist men inte minst - om en vecka är det planerat nedsläpp i familjen Rebellängel. Det kan innebära radiotystnad ett tag när det väl sker. Lev med det!

2 kommentarer:

  1. Ny tävling på bloggen:
    http://grimgoth.blogg.se/2011/april/grimgoths-rebus-tavling.html

    Rock On!

    SvaraRadera