Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 21 april 2011

Frossa i skivomslag!


Idag är det Skärtorsdag.

Bloggen går på halvfart, och bjuder istället på några tips avseende skivomslag.

Först ut är Aftonbladet som kör en bildserie med 10 omslag som äcklar och upprör.


Några håller jag med, andra inte.

Mina, och de andra Werockskribenternas, favoritomslag genom tiderna hittar du i den här artikeln, och mitt absoluta favoritomslag är detta:




Black Sabbaths mästerverk från 1975, "Sabbath Bloody Sabbath", med sitt otroliga sväng och sina sköna vibbar får dominera dagen.


Vill du läsa mer om sköna omslag inom vår härliga genre så tycker jag dessutom att du ska kolla in den här boken:



Riktigt sköna bilder, och även om man inte får speciellt mycket information mer än själva omslaget så får man galet många roliga, äckliga, tuffa och snygga omslag. Förord av en viss Scott Ian också, Anthrax gitarrist. Jo.. det bandet får med ett och annat omslag...

1 kommentar:

  1. Undrar om dom på Aftonbladet kollat in mina "Coverama" där? ^^

    SvaraRadera