Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 14 september 2009

Ett rött skynke

Ja, så kanske man kan kalla det. Grupper eller musik som får en att gå igång fast på fel sätt, så att säga.
Just termen rött skynke passar dessutom denna vecka extra bra för bloggen, då en resa till Spanien ligger runt hörnet.

Som nämnts i kommentarer tidigare så har jag ju en fis på tvären vad det gäller Disturbed. I alla fall för tillfället, det går nog över med tiden. Det finns dock ett band som jag tycker är snäppet hemskare, och som jag absolut byter kanal om jag hör på radion. De framkallar närapå allergiska utslag.
Sonic Syndicate.
Efter att ha sett dessa posörer live som förband till Dark Tranquillity så klarar jag inte av dem. Minst sagt.
Jag tror inte det spelar någon roll om de så släpper världshistoriens bästa skiva - jag ger dem liksom aldrig chansen i alla fall. Orättvist, kanske omoget, men jag tror inte jag är ensam om att ha sådana käpphästar...

Vad får dig att byta kanal eller hålla för öronen?

4 kommentarer:

  1. Nja, Chief. Sonics - My Escape är ju grymt bra. Har dock inte hört några fler låtar av dem och har definitivt ej hört dem live.

    SvaraRadera
  2. När rockklassiker spelar de skäggiga gubbarna och en som heter skägg så är det dags att kaskad kräkas och vrida över till bandit, när man senare under dagen vrider tillbaka kan man ge sig fan att de inte vill ha mig som lyssnare när de sätter igång den smale lizzy!

    SvaraRadera
  3. Hm. ZZTop är en sån där grupp som jag har en samlingsskiva med, inköpt för en spottstyver men som aldrig spelas.
    Undrar varför jag köpte den alls. Jag visste ju redan när jag köpte den att jag knappast skulle spela den...

    SvaraRadera
  4. Den fungerar bra som ölunderlägg! :)

    SvaraRadera