Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 6 september 2010

Recension Blood Revolt, October Tide och Winterfylleth

Måndag igen, och dagen är verkligen helt späckad. Jobb, och dessutom förberedelser - ikväll telefonintervjuar jag Death Angel för Werock's räkning (ja, vafanken... har du någon speciell fråga som du skulle vilja ställa till bandet så skriv det genast i kommentarsfältet!).
Alltså - inte mycket tid att blogga.

Istället får du nöja dig med lite recensioner på Werock!

Winterfylleth "The Mercian Sphere"

Detta är black metal med melodiska och symfoniska inslag från bolaget Candlelight. Låtarna har rent av larviga namn, och de sniffar ofta på 10-minutersstrecket, så det är ingen lätt sak att sätta i sig.
Bra, trots det, och den har växt för varje lyssning.
Recensionen finns här!




October Tide "A Thin Shell"

Stilfull, snyggt producerad doom i samma ådra som exempelvis Katatonia - med growl!
Udda, minst sagt, och helt klart en erfarenhet jag är nöjd att ha gjort. Den här plattan innehåller en del riktiga godbitar....

Du hittar hela recensionen här.









Blood Revolt "Indoctrine"

På förväg den överlägset mest spännande plattan jag fick mig tilldelad för recension. Black metal som frontas av Primordials sångare Nemthanga, det låter ju mumma!
I efterhand - den tråkigaste upplevelsen.
Varför?

Läs själv, recensionen finns här!

Förutom mina recensioner så finns en hel del annat godis. Eller vad sägs om Accept, Iron Maiden , Malevolent Creation eller mina egna antifavoriter Sonic Syndicate?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar