Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 27 juli 2011

Om "The Devil's Orchard" - och en båt vid namn Iron Maiden!

Jävligt skön dag med familjen igår.

Flanerade runt inne i stan och på Djurgården. Stötte ihop med JollyJonny hela tiden, sådär så att man börjar undra hur många människor det egentligen finns i världen. Det mynnade i a f ut i att det nu äntligen är dags att ta tag i projekt vänsterarm. Fortsättning följer om det!

Dessutom såg vi båten på bilden. Jävligt bra båtnamn, faktiskt, även om det med min uppväxt är extremt osannolikt att jag nånsin skaffar båt.
Förutom den här då, kanske.


Den står i vårt akvarium. Förstås.
Man kan säga att jag har lite av ett motstånd mot båtar, vilket med TV4-klass på övergången leder mig till The Resistance nya låt "An Eye For An Eye". Du hittar den här, och det låter precis som Kim och ett gäng av bloggens läsare kommenterat riktigt bra.
Vilka The Resistance är?
Det är Jesper Strömblads nya projekt efter In Flames, befolkat av riktigt intressanta personer. Fortsättning är följa om dem, helt enkelt.
Annars verkar faktiskt hösten veckla ut sig till en tungviktsduell.
Mellan Mastodon och Opeth.
Det som släpps ut av både skivorna verkar nämligen så otroligt jävla bra att det är rent av löjligt.
Opeth släppte sin nya låt "The Devil's Orchard" igår, och precis som ryktet sagt så kommer nu info om att man följer upp sina första 9 skivor med... en progressiv rökare som tar bandet in i helt egna marker.
Du hittar "The Devil's Orchard" här, och redan vid första lyssningen blev jag kär.
Nä, det finns inget growl, men det finns ett sånt sjkt jävla sväng att det är rent av larvigt!

Och, på tal om sväng så är det bara att hålla med Metallbibliotekaierna. Detta är geni.
Mastodon i sitt vansinniga esse.







Lägg till den officiella videon för "Deathbound" så inser mn att det som kommer är något i hästväg. Det är precis så ösigt, meckigt och bra som jag vill ha mitt Mastodon, och peppet vet ju knappt några gränser just nu!





Jo, videon är dessutom helt fantastiskt skruvad. Det är SÅDÄR man använder mupparna....!

6 kommentarer:

  1. Underbar Mastodon -Deathbound video!

    SvaraRadera
  2. En musikvideo i samma tema som Mastodon videon http://www.youtube.com/watch?v=JZHuAY6ECJk

    SvaraRadera
  3. Wow, now we talking, helt jävla underbar video.

    SvaraRadera
  4. sounds good, och jag vet inte vad jag ska tycka om Mastodon?!

    SvaraRadera
  5. Fast Deathbound är väl ändå en gammal låt eller har jag missat något?

    SvaraRadera
  6. Tom S -> Nä, du har inte missat. Om jag fattat det rätt är det en låt som blev över i samband med " Crack The Skye", men utelämnades eftersom den inte passade in.
    Den har nog funnits som svåråtkomligt extraspår, men för de flesta av oss är det först under detta år som den gjorts tillgänglig.
    Är jag inte helt ute och cyklar så ska den också vara hyggligt representativ för vad som väntar på "The Hunter".
    Fast. Jag är ju rätt ofta ute och cyklar..! :-)

    SvaraRadera