Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 31 januari 2011

Världens Bästa Hårdrocksgitarrist - del 3

Jajamen, det är dags för Sverige och Skandinavien!
En landmassa full av gitarrtalang och fantastiska grupper inom hårdrocksvärlden, så det blir en delning med Sverige som en pool, och resterande del av länderna Danmark, Norge och Finland i den andra poolen.
Och vilka namn det finns!
Jag har säkert glömt hur många som helst (så de får ni vackert påminna mig om i kommentarsfältet!), men de här kan du rösta på...

Sverige
Yngwie Malmsteen, solo
Ulf Cederlund, Disfear
Lasse Johansson, Candlemass
Björn Gelotte, In Flames
Morgan Håkansson, Marduk
Patrik Jensen, The Haunted
NIcke Andersson, Imperial State Electric
Alex Hellid, Entombed
Fredrik Thordendal, Meshuggah
MIchael Amott, Arch Enemy
John Norum, Europe
Oscar Dronjak, Hammerfall
Fredrik Åkesson, Opeth

Skandinavien
Hank Shermann, Mercyful Fate
Alexi Laiho, Children Of Bodom
"Linde" Lindström, HIM
Michael Poulsen, Volbeat
Toni Koivusaari, Amorphis
"Emppu" Vuorinen, Nightwish
Obsidian C, Keep Of Kalessin
Silenoz, Dimmu Borgir
Abbath, Immortal
Infernus, Gorgoroth

Okej, det drar ihop sig alltså.
Vi har sen tidigare 4 klara namn för slutstriden, samt 4 namn som ska vara med i en andra chans (tillsamman med en del "stora" namn som jag sen tidigare glömt).
Nästa del, del 4, blir det en pool som är "resten av världen" (Sydamerika, Australien...) samt just den där andra chansen.
Rösta!

12 kommentarer:

  1. Ändå jobbigt. Åkerfeldt, Thordendal... Jag vill ju klicka gilla på alla! Vi har stabli gurkhanterare. 8)

    SvaraRadera
  2. stabila... skulle jag ha skrivit.

    SvaraRadera
  3. Varför är inte Pontus Norgren med? Han spelar också i Hammerfall, har hållit på länge och är i mina öron bättre än Dronjak.

    SvaraRadera
  4. CrimsonAnna -> Bra fråga.
    Det enkla svaret är dock att jag helt enkelt brister i min Hammerfallkunskap, och kanske medverkar herr Dronjak i fler annonser och TV-program som lurar mig att tro på hans storhet?

    Nåväl - nu är vi igång, och vi gör väl som så att Pontus får chansen i den kommande poolen med "andra chansen"!

    SvaraRadera
  5. Var är Micke Åkerfeldt undrar jag då?????

    SvaraRadera
  6. Saknar även Anders Björler. Men man kan ju inte få allt:)

    SvaraRadera
  7. Inte snällt mot alla som tävlar mot herr Malmsteen ;-) Var tvungen att sympatirösta på Dronjak (som väll egentligen inte är så fantastisk... han är bättre låtskrivare) för att det inte skulle bli total utklassning :-P

    Undrar lite var Timo Tolkki tagit vägen dock? Trotts liiite för stort ego är han faktiskt en grym gitarrist :-D

    SvaraRadera
  8. Yngwie Fuckin Malmsteen blev det och den där tokfinnen Alexi Laiho. Kee Marchello saknas lyssna bara på solot i europes "superstitious"

    SvaraRadera
  9. Ja, nu kommer jag säkert att få alla emot mig, men Nicke Andersson ligger ju inte alls nå bra till, ska man inte väga in förmågan att fixa till bra låtmaterial?

    SvaraRadera
  10. Håller med dig Radiogirl:)
    Yngwie är inte ens på topp 10 i sin grupp om jag får välja!

    SvaraRadera