Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 21 januari 2011

Veckans Tips: W.E.T "S/t"


Veckans Tips denna gång är riktigt klassisk mjukishårdrock.
W.E.T är en ihopskrivning av de band som medlemmarna har sina ursprungsvistelser i, och det var verkligen ett namn som inte ringde så bra hos mig (även om jag efter Jerrys kommentarer på det här inlägget förstår det lite bättre).
Jeff Scott Soto (Talisman), Robert Säll (Work Of Art) och Erik Mårtensson (Eclipse) har oavsett vad man tycker om namnet skapat en helt fenomenal platta, full med dunderskön hårdrock av lite softare karaktär.
Låtar som "Invincible", "One Love" och "Put Your Money Where Your Mouth Is" är inget annat än örongodis för oss som gillar melodiös hårdrock med bra sång.
Visst, jag kan förstå de som tycker att detta är stundtals för smörigt, men det är ju their loss.
För oss övriga väntar en riktigt bra och jämn platta.
Den här skivan recenserade jag på Werock för ett styvt år sen, och trots att det var en av de första recensionerna jag gjorde för siten så delades 9/10 poäng ut. I efterhand har jag faktiskt rätt ofta funderat över det där, om skivan verkligen var värd detta höga betyg - men varje gång jag spelar den så inser jag att så är fallet. Den spelglädje och sprittande stämning som skivan innehåller får mig att dra på smilbanden varenda gång!
Du hittar den på Spotify, eller via bandets MySpace. Du kan också kolla in videon som varit med på den här bloggen, till låten "One Love" om du vill.
Huvudsaken är att du kollar in det!

2 kommentarer:

  1. Fanken Chief, nu börjar det ordna upp sig! Detta släpp var nog en av de bättre plattorna under 2010 (även om den nog släpptes sent 2009, visserligen). Definitivt det bästa melodiösa hårdrockssläppet. Bör kollas upp om man gillar musik a la Europe, Def Leppard och liknande.

    Yamazaki 18 Y var sweeeeet förresten. Mycket bra whisky, fruktig men balanserad. Grym.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja - jag misstänkte att den här plattan skulle falla herrn i smaken.
    Har faktiskt inte öppnat min Yamazaki 18 än, men kanske nu till helgen.

    Den som väntar på nåt gott... :-)

    SvaraRadera