Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 13 december 2011

Emergency call

Ovanlig start på dagen idag.
Köade mig som vanligt framåt på Nynäsvägen, runt tjugo över sex eller halv sju sådär.
Stillastående kö framför mig, så jag stannade och passade på att byta skiva. Ut med Rwake, inm med Battle Beast.
Då smäller det som fanken, och jag blir påkörd bakifrån.
Det visar sig att det är en bil som är tre bilar bakom mig som inte fattar att det står still, utan brakar rakt in i kön och trycker totalt fyra bilar framåt i en seriekrock.
Så undertecknad fick ringa 112.
Det är inget man gör varje dag direkt.
Ambulanser, poliser, räddningstjänst, kilometerlånga köer.
Bilglas på asfalten, en rädd hund i ett bagageutrymme i en av bilarna.
Jag räddade skivorna (ja, vem vet, om bilen skulle bogseras kanske de hade försvunnit för alltid?), iPoden och datorn. Och mig själv.
Mår OK, lite stel och öm i nacken - men dagen blev ju klart annorlunda.
Inga lussebular, istället Vårdcentralen.

Så det kan gå!

3 kommentarer:

  1. Oj, oj oj. Tur att allt gick så bra. Hoppas att det nackonda går över snabbt. Vi hade också helt galet dåligt väglag. Bara ren tur att ingen olycka skedde faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Hann du åtminstone lyssna in dig på Rwake?

    Icke-ironiskt tillägg: tråkigt att höra. Såg det på fejjan. Hoppas allt löser sig med försäkringar och nackont!

    SvaraRadera
  3. Rwake har rullat några varv. Fin platta, men det är ju -liksom Vildhjarta- inget man absorberar på kort tid...

    Nacke, kropp och själ verkar vara i behållning!

    SvaraRadera