Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 13 september 2011

Dystopiskt boktips

Jag håller på att plöja mig igenom den här boken. "Metro 2033" av ryske författaren Glukovski
Historien är satt till den ryska tunnelbanan, efter en katastrof som gjort allt liv på ytan omoöjligt, och jag finner att jag verkligen fångas av både uppfinningsrikedomen i hur livet går till, små samhällen och spänningar bildats på de olika stationerna, och beskrivningen av hur människan hittat ett sätt att överleva i smutsen.
Men missta dig inte, det är mörkt, hopplöst och dystopiskt för det mesta.



Boken jag läser är i pocket, så vem vet - den har väl har väl funnits hur länge som helst antar jag, och kanske är det bara jag som är trög. Det finns visst ett dataspel på boken också..

Det vore kanske kul, men hur jag ska hitta både lust och tid övergår mitt försånd.
Tror nog jag håller mig till det gamla hederliga Fallout när det gäller framtidsöverlevnad.





Inte för att det heller blir speciellt ofta.



Det finns liksom så mycket annat som måste hanteras, och som jag vill göra.



Skivor, till exempel.



Massor av dem.



Och spelningar.



Hösten är galen. GALEN!



Antalet konserter i Stockholm som jag vill se äro oändliga, men det ska nog avhandlas i ett eget inlägg.






För övrigt väntar du kanske på Elitserietipset som utlovas idag?



Det är skjutet.



Till på torsdag, när serien börjar "på riktigt".



Det är en match ikväll, men jag orkar inte starta skördetröskan för ett enda halmstrå, som bondkärringen sa när gubben ville vänslas...

2 kommentarer:

  1. Inte så värst gammal, kom 2009 på svenska. Och "Metro 2034" kom i år. Just "dystopier" är definitivt en trend i senaste årens bokutgivning

    SvaraRadera
  2. Läste ut 2033 för ett par veckor sedan, mycket bra. tänkte försöka ta en titt på spelet oxå.

    Uppföljaren är som sagt ute i bokform och uppföljarspelet på väg.

    SvaraRadera