Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 13 september 2011

NP: Grand Magus "Hammer Of The North"

Har precis avslutat ett gympass, och där spelades den här skivan.
Det får mig att notera tre saker:

1) Jag är otränad!
2) Det är dumt att glömma passerkortet inne i det låsta omklädningsrummet...
3) Grand Magus kommer att explodera och bli überstora tror jag.

Just den här skivan är riktigt bra, och trots att jag initialt höll "Wolf's Return" högre så får jag nog krypa till korset och hålla med R2 nu. "Hammer Of The North" är fantastisk, och bandets finaste stund!

Ska vi tippa att bandet exploderar in i den yppersta Elitserien med nästa platta?

4 kommentarer:

  1. Dom borde redan vara där, båda senaste plattorna har tillräckligt radiovänliga låtar, utan att bli för kommersiella, för att nå en något bredare massa känns det som.

    Finns så otroligt mycket bra svenskt, men lite för få forum att nå ut tyvärr. Verkar funka bättre utomlands än på hemmaplan, åtminstone om man skall se till hur dom turnerar och har möjlighet att spela live.

    Grand Magus är ett exempel som ideligen spelar utomlands, men sällan här hemma. The Quill ett annat.

    SvaraRadera
  2. Glömde säga, att Grand Magus funkar råbra på gymmet. Borde spelas mer muskelrock på gym!

    SvaraRadera
  3. Spader Ess -> Såklart de borde.
    De har en minst sagt intressant formkurva! :)

    Muskelrock - muskelmassa.
    Du har så rätt.
    Och.. välkommen, förresten!

    SvaraRadera
  4. Tackar! Kommer garanterat att återkomma, mycket matnyttigt här..:-)

    SvaraRadera