Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 16 september 2011

Hetast: Opeth!

Omröstningen om vilket av de tunga släppen i september som blir bäst är avslutad.
Opeth - som är överallt numera - tog hem spelet med 18 röster, följt av Mastodon på 14 och Machine Head på 12.
Eller, såhär, kan man säga.

För att hylla det la jag helt enkelt upp dryga 20 bilder från bandets jubileumsspelning här på Cirkus i Stockholm förra året. På Facebook.
Du får vackert "lajka" Metalbloggen så du kan kolla in dem.
Det är bilder från när jag träffade bandet, deras soundcheck samt själva spelningen.
Vill du dessutom läsa ännu mer så kollar du in Werocks rapport från just den spelningen, samt Rebellängelns intervju med trummisen Martin "Axe" Axenroth.

Skivan släpps på onsdag, den 21/9.
Jag har beställt mitt ex.
Har du?

6 kommentarer:

  1. Jag har ju redan hört den och som världens största Opethfan kan jag nog säga att både Mastodon och Machine Head kommer vara bättre.
    Den är inte dålig på nåt vis men det saknas nånting.

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt lite rädd för just det när det gäller "Heritage".
    Att den ska vara bra, men sakna DET!
    ja, eller att jag inte ska fatta grejen, kanske.

    Nå. Snart vet jag. Det är i alla fall en härlig längtan.
    Julafton, eat your heart out!

    SvaraRadera
  3. DET finns där. Man måste bara ha tålamod.

    SvaraRadera
  4. Klart jag har beställt den!
    Och väntar såklart med att få skivan för att lyssna på den istället för att höra det som ligger ute på nätet, även om det är frestande då man väntat så länge på skivan:)

    SvaraRadera
  5. Sitter och glor på Roundhouse tapes och det kan jag väl ska säga att nya plattan inte är som jag vill ha mitt Opeth. Även om jag tycker att Damnation är topp 3, men detta är nåt helt annat. Åkerfeldt säger att han skiter i om Opeths fans gillar den eller ej, det gör han såklart helt rätt i. Det finns dock rent makiska låtar på Heritage. I feel the dark låter som den skulle vara ett extraspår till Damnation och är ljuvlig. Häxprocess är också helt jävla grym. Ska jag säga nån låt jag inte gillar så är det ju Dio tributen Slither. Funkar inte för mig;)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar den här skivan. Har gjort det ett tag. Ljudet. Musiken. Mörkret. Det är den fetaste ljudbild på... ever?

    Och nu behöver jag inte hålla tyst om det heller. hehe

    SvaraRadera